Picasso és Alfonz király is kedvelte
Akkor sem bizonytalanodik el, amikor emlékeztetem egy korábbi és sikertelen feltámasztási kísérletre. Ez most komoly, bizonygatja, mi nemcsak béreljük, hanem birtokoljuk is a nevet, és nem csak tőkénk van az autógyártáshoz. Igazi profi csapat fémjelzi a prototípust. Ingolstadti tuningműhelyben készült az alumínium karosszériás kocsi, melynek motorja Győrből származik.
A Hispano egyébként egy átöltöztetett R8-as Audi, szóval nem tucatautó. Ilyen névvel és múlttal nem is lehet. Erre a Palexpóban kiállított 1928-as darab is emlékeztet. Drágább volt a Rolls-Roycenál a spanyol királyi családnak is szállító Hispano, és kedvelte Pablo Picasso, Albert Einstein, Greta Garbo, Anthony Gustav de Rotschild, valamint René Lacoste is.
Az ára egyébként most is fenséges, hiszen a 2010-es Granturismo hétszázezer euróba kerül, és a megrendeléstől számított hat hónapon belül legyártják a svájci Luganóban. Az alumínium vázszerkezetű és szénszálas karosszériájú autó hossza közel öt méter, szélessége két méter, magassága 1,25 méter.
A márka jelvénye egy gólya, de más repülős kapcsolata is van. Az 1904-ben alapított Hispano Suiza 1944-ig működött Spanyolországban, de volt franciaországi gyára is: Barcelonában 6000, Párizsban 2600 autó készült. A külföldi üzem 1938-as bezárása után a spanyoloknál repülőgép-alkatrészeket gyártottak. Ennek volt hagyománya, mert az első világháborúban a Hispano Suiza üreges főtengelyű repülőgépmotort fejlesztett, hogy ne kelljen komplikált szinkronizáló szerkezettel bajlódni: a hengeres nyíláson át a légcsavar veszélyeztetése nélkül lehetett tüzelni a géppuskával.