Leelőzni tilos
Száz éve használtak először biztonsági autót az amerikai pályaversenyeken. Az Indy futamok jellegzetes résztvevőjének lenni elismerés, de a szereplésért fizetni kell, ám a jó reklám miatt megéri, ezért a márkák versenyeznek a szerepért. A Forma–1-ben 1992-től tették kötelezővé, pedig már az 1973-as Kanadai Nagydíjon is szolgált safety car jelzéssel egy Porsche 914-es. A biztonsági flottában volt Opel Vectra, Honda Accord és Renault Clio is, ám az elmúlt másfél évtizedben a Mercedes az uralkodó márka.
A Forma–1-sorozat történetének legerősebb biztonsági autóját a Mercedes új sportkocsijából, az SLS AMG-ből alakították ki: a felfelé nyíló, sirályszárnyas autót 6,3 literes, V8-as 571 lóerő benzinmotor hajtja. Álló helyzetből 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és 320 km/órás sebességre képes. Az 1620 kilogrammos jármű úttartását elektronikus menetstabilizáló rendszer javítja. A megállást elöl 402 milliméteres, hátul 360 milliméteres átmérőjű féktárcsák segítik, valamint kamerás fényhíd tájékoztatja a versenykonvoj pilótáit.
Hiába a szuperkocsi, nem könnyű a dolga a kilencedik éve biztonsági autót vezető 38 éves német Bernd Mayländernek, aki minden futam előtt legfeljebb egy órát vezethet a versenypályán: a Forma–1-eseknél közel háromszor nehezebb és fele akkora teljesítményű autójával még a kanyarokban is legalább százas tempóval kell hajtania, hogy a mögötte haladó versenykocsik motorjai megfelelően hűljenek, fékeik és gumijaik viszont melegen maradjanak.
Hibázni a safety car sofőrjének sem szabad, de ő is ember: néhány éve a monacói pálya egyik beláthatatlan kanyarjában Mayländer belerohant egy vontatott Forma–1-es kocsiba, mely az edzésen sérült meg. A versenykor a bokszutcában álló biztonsági autó utasa az ugyancsak a Német Túraautó Bajnokságban versenyző 44 éves brit Pete Tibbets versenyellenőr, aki a rádió-összeköttetést tartja a versenyigazgatósággal.
Idén is kihagyták a 13-as rajtszámot, de ez csak lélektanilag számít, bajban igazi segítséget a gyorsbeavatkozó csapat jelenti. A Forma–1-es futamokon ezek is Mercedesek, immár 1996 óta. Az idei évad E osztályú 6,32 literes AMG modellje harmadik éve szolgál orvosi autóként, de most új pilótával: a dél-afrikai versenyző Alan van de Merwe mellett a FIA Nagydíjak főorvosa, a belga Dr. Gary Harstein ül, mögötte két ápoló kész a bevetésre.