Kerékcsere két másodperc alatt

Módosult a pontrendszer és verseny közben már tilos tankolni - ezek a legfontosabb szabályváltozások a Forma-1-ben.

Nem vezettek be költségplafont, és nem változtak a motorokra, valamint sebességváltókra vonatkozó szabályok sem. Vita volt a kerékborításokról, és tervezték a gumimelegítő paplanok betiltását, de végül maradhattak, ám száműzték a fékmelegítőket, melyekkel a karbontárcsákat fűtötték megfelelő hőfokra a rajt előtt.

Ilyet verseny közben nem láthatunk az idén
Ferrari csapat, Forma-1, autóverseny, Kurucz Árpád felvétele,

A szabályok ugyan megengedik, de a csapatok megállapodtak abban, hogy nem használják a KERS-t, vagyis a lendkerékkel feltöltött elektromos rendszert, melynek többletenergiáját gyorsításkor használták a pilóták, már akinek volt, mert nem minden csapat szerelt ilyet tavaly sem kocsijaiba.

Verseny közben idén már tilos tankolni, így másfél évtized után eltűnik a nem kevés izgalmat okozó és olykor veszélyes depóművelet. Az új szabály miatt a korábban nyolcvanliteres tartályt 250 literesre növelték az autókon, aminek következtében hosszabb lett a tengelytáv, hátrább került a motor és a sebességváltó. A tankolással egybekötött kerékcseréknél a betöltött üzemanyag mennyisége miatt akár 8-10 másodpercig is eltartott egy bokszparkolás, ez idén akár két másodperc alá csökkenhet, hiszen a Red Bull Racing legénysége a tréningeken már 1,8 másodperc alatt cserélt kereket.

A Q3-ban nem kell teljesen feltankolt autóval részt venni, de az első tíz helyezettnek már az időmérőn használt gumikkal kell rajthoz állnia a versenyen. Lesz, aki lágyat, lesz, aki keményet választ a jó rajthelyért, némelyek a keményebbet. A versenyzők a tavalyi 14 helyett idén csak 11 száraz pályára való gumit használhatnak hétvégeken. Az első gumik szélességét a tavalyi 270 milliméterről 245 milliméterre csökkentették, ám hiába lettek huszonöt milliméterrel keskenyebbek, az idei köridők megint gyorsabbak lettek az autók tesztelésén.

A tavalyi 10-8-6-4-2-1 pontrendszer helyett a 25-18-12-10-6-4-2-1 lép érvénybe. Az új gumiszabályrendszer elfogadásával egy időben elvetették a legjobb rajthelyért járó extra pont ötletét.

Nem enyhítettek a tesztelési tilalmon: a 2010-es idény közben is csak nyolcnapnyi, és csak egyenes vonalú pályán lehet kipróbálni az autókat. A szélcsatornás teszteken a csapatok csak 60 százalékos vagy annál kisebb modellekkel dolgozhatnak, a szélsebesség pedig legfeljebb 180 km/óra lehet.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.