Ruth gép
A Ruth szuperrobot (a Robotized Unit for Tactility and Haptics – a tapintásérzékelésért felelős robotizált egység) lehetővé teszi a mérnököknek, hogy a jármű belsejében lévő anyagok vizsgálata megfeleljen a leendő vásárlók szubjektív elvárásainak. A Ford Európai Kutatási Központjában, a németországi Aachenben a szuperrobot vizsgálja az anyagok puhaságát, hőmérsékletét, súrlódási tulajdonságait, miközben a prototípusban forgatja a kormányt, nyomja a pedálokat és szabályozza a klímát.
A Ford szuperrobotjának feladata a nyomógombok, fogantyúk ellenállásának vizsgálata, hogy ne legyenek túl lazák, de túl szorosak sem a forgatáskor. Ruth tárgyilagosan méri a belső felületek keménységét, illetve puhaságát, a műszerfal anyagait, a kárpitok szövetszerkezeteit, az egyes komponensek hőmérsékletét.
Vannak különleges alkatrészek az utastérben: például egy fémszínű, fémhatású sebességváltó gomb anyaga csak abban az esetben kelt magas minőségérzetet, ha hideg a tapintása. Az illesztések vizsgálata az esetleges rések minimalizálását szolgálja, mert a tökéletes illeszkedés is elengedhetetlen a minőségérzethez.
Az eredetileg csomagolástechnikai feladatokat ellátó robot alapjaira épülő Ruth már öt éve dolgozik a Fordnál: Mark Spingler mérnök szerint a robot segítségével számszerűsíteni lehet olyan szubjektív dolgokat, mint az, hogy egy bizonyos felületnek milyen tapintásúnak kell lennie, és képesek vagyunk a tökéletesen ennek megfelelő felület kialakítására, azaz a találgatás helyett tudományos alapokra helyezzük a munkánkat.