Pilóta nélküli játék
A Stanford egyetem és a Volkswagen konszern együttműködéséből született robot Touareg 2005-ben megnyerte a Mojave-sivatagban rendezett versenyt. Az autós-tudományos páros most már igazi sporteseményre készül. A német konszern leányvállalata, az Audi is beszállt a pilóta nélküli játékba, és rajthoz áll az idei Pikes Peak hegyi futamon. A győri gyártású TT Coupé tetejére érzékelőket, csomagterébe közel nyolcvan kilónyi számítástechnikát zsúfoltak, ezzel és a különleges navigációs rendszerrel a sportkocsi magától megy majd a versenyen. Az irányításához szükséges képi és égi információk optikai szálakon áramlanak a robotpilóta szoftveréhez. A repülőgépekhez hasonló kábeles vezérlés irányítja majd a kormányt, vált sebességet, ad gázt és fékez.
A legendás versenyen már nyert az Audi, többek között Michel Moutonnal, aki az első női győztes volt, és az ő beceneve után a Shellynek hívják a robotpilótát, akitől már az is tiszteletre méltó teljesítmény lesz, ha eljut a célig.
Két denveri fiatalember, Yont és Felker 1901. augusztus 12-én kilenc óra alatt ért fel gőzvontatójával a Pikes Peak 4200 méter magas csúcsára. Az első felhőfutam győztese, és minden idők legfiatalabb bajnoka a washingtoni Rea Lentz lett, aki 22 évesen 20 perc és 55,6 másodperc alatt tette meg a húsz kilométeres, és 156 kanyarral tarkított távot Roman Demon Special típusú automobiljával.