Hadi kiadás: Putyin maradt a Lada Nivánál
A dzsiphez hasonlóan a Hummer is a hadsereg találmánya. A Jeep szót a General Purpose vehicle első két szavának kiejtett kezdőbetűjéből, a dzsi-pi-ből kreálták. A Hummer a High Mobility Multi-purpose Wheeled Vehicle, vagyis a nagy mozgékonyságú, többcélú kerekes jármű angol rövidítése, a HMMWV betűk hangzanak HUMVEE-nek összeolvasva.
Az első H1-es modell a Pentagon 1979-es beszerzési pályázatára készült: a tízéves járműprogramra ötmilliárd dollárt szánt a hadvezetés. A prototípust tizenegy hónap alatt rakták, össze a győztes AM Generali Corporation üzemében, majd 1980-ban a Nevada sivatagban tesztelték.
A gumikerekű jármű jobban bírta a sziklás terepet is, mint az amerikai hadseregben rendszeresített Abrams tank, ráadásul Galaxy repülőgépből menetközben is képes volt kiszállni, igaz, csak földközelben, de már ezzel is gyorsíthatta a hadműveletet, alkalmassá téve kommandós bevetésekre is.
Ahogy napjaink afganisztáni és iraki tudósításaiban, már az 1992-es öbölháború idején is Hummer-képekkel volt tele a világsajtó. A Mercedes Unimognál bevált áttételes kerékagyú kihajtási rendszernek, a negyven centiméteres hasmagasságnak, valamint a kilencven centiméteres kerekeknek köszönhetően a H1-es a 0,76 méteres gázlókon is könnyen átszáguldott, és a hatvanfokos emelkedőre is felment.
Országúton, nyolcvanas tempónál húsz liter benzint fogyasztott a Hummer. A H1-esből 120 ezret gyártottak, de magánszemélyek csak 1991 júniusától vehették. Elsőként Arnold Schwartzenegger vásárolt Hummert, akkoriban a 2 személyes platós 44 ezer dollárba, a négyüléses kemény tetős 61,4 ezerbe került. A General Motors 2003-ban bemutatta a H2-est, 2006 januárjában pedig a H3-ast. A sportos Hummerek jelenleg az orosz piacon népszerűek, de a miniszterelnök a Lada Nivát kedveli, igaz Putyin autóját kétliteres Chevrolet-motor hajtja.