A kis Chevy nagy alakítása
Sok mindenben veri vetélytársait a Spark, mely nevéhez illően első látásra fellobbantja a lángot: a Szikrát már két éve láthatta a nagyközönség, sőt szavazhatott is rá. Igaz, akkor még ütősebb neve volt, ám nem tudni miért, a GM mégsem Beat típusjelzéssel forgalmazza. Szóval marad a Spark név, viszont más extravagáns koncepciókkal ellentétben a sorozatgyártású Chevrolet-modell egyáltalán nem szürkült bele a tömegbe, sőt a feneke még temperamentumosabb lett.
Az persze már ízlés dolga, hogy a techno ezüstös hátsólámpák kinek mennyire tetszenek, de az biztos, hogy az indiai, a kínai és az amerikai piacon, meg persze szülőhazájában, Dél-Koreában imádják az ilyen csili-vili tartozékokat. Sokan itthon is ilyenre cserélik a gyárit, a Spark esetében ezért nem kell külön fizetni.
A magyar piacon olcsóbb lesz, mint nagy vetélytársa, és távoli rokona, a Suzuki Splash meg az Opel Agila. Korábban az is felmerült, hogy Esztergomban is gyártják, de végül Dél-Koreában készül. Ennek ellenére versenyképes lett az ára, pedig az Európai Unión kívül készül, ami élből tízszázalékos vámot jelent, és persze a költségeket növeli a hatezer kilométeres tengeri utazás, meg még nyolcszáz kilométer közút. Mindezekkel együtt az alapváltozat 2,295 millió forintba kerül. A legfőbb versenytárs, az Esztergomban gyártott Suzuki Splash listaára 2,43 millió forint.
Olcsó és mégsem fapados, hiszen a legolcsóbb Sparkban is alapfelszerelés a szervokormány, a hat légzsák, a motoros külső tükör és a színezett ablaküveg. Aki klímát is akar, annak még kétszázezer forintot rá kell fizetnie, az elektronikus menetstabilizáló felára viszont kellemes csalódás, hiszen a 65 ezer forint fele a megszokottnak. Lám mit tesz a tömegtermelés.
Az ezer köbcentiméteres, négyhengeres, tizenhat szelepes benzinmotor teljesítménye 68 lóerő, és száz kilométerenkénti átlagfogyasztása 5,1 liter.
A General Motors százötven országában forgalmazza majd a Sparkot, melynek különösen Indiában szán fontos szerepet, mert a jelenlegi három százalékról tíz százalék fölé kívánja növelni piaci részesedését, ami nem lesz könnyű, hiszen egykori stratégiai partnere, a Suzuki uralja a piac 42 százalékát.