Japán luxus, két X-en túl
A tehetősebb, valamint igényesebb vevők meghódítására új márkát kreáltak a japán tömeggyártók. Így született a Toyota Lexusa, a Honda Acurája és a Nissan Infinitije, melyeket sokáig csak a japán és észak-amerikai piacon forgalmaztak, utóbbit két évtizede.
Bár az Infinitik értékesítése 1989. november 8-án indult az Egyesült Államokban, a márka létrehozásának ötlete 1985-ig nyúlik vissza, amikor a Nissanon belül titokban megalakult a Horizon Task Force nevű csoport, melynek célja egy új luxusmárka létrehozásának vizsgálata volt.
A hagyományos amerikai és európai luxusmárkák addigra már megállapodtak a piacon, ezért a jelentős beruházási költségek mellett nagy volt a kockázat is. De a Nissan vállalta, és tervezőcsapat szabad kezet kapott. Olyan luxusautókban kezdtek gondolkodni, melyek fejlesztése során a termék mellett a teljes vásárlási és használati folyamatot is figyelembe veszik.
A felkészülés során elemezték a vetélytársakat, valamint a Federal Express futárcéget, a Four Season Hotel szállodaláncot, meg a Nordstrom áruházláncot. Az így szerzett tapasztalatok aztán közvetlenül megjelentek az új márka minden elemén, az első bemutatótermek kialakításától kezdve a márkaindentitáson át egészen az olyan apró részletekig, mint a névjegykártyák dizájnja és a tartozékok csomagolása. Tény, hogy az első szalonok sokkal inkább emlékeztettek egy luxusszállodára, mint egy márkakereskedésre. A vevőközpontú filozófia (amely később a Total Ownership Experience nevet kapta) az üzletpolitikára is hatással volt, és olyan, addig nem tapasztalt szolgáltatásokat foglalt magába, mint például az ingyenes csereautó biztosítása.
A márka nevét 1987 júliusában választották ki, azzal a céllal, hogy az elnevezés az állandó előre tekintést, az új távlatok keresését szimbolizálja. A kissé átdolgozott (utolsó „y” helyett négy „i” betűs) írásmód meghonosításával és a horizont végtelenjébe tartó, két középső vonalból álló jelzéssel megszületett az Infiniti márka. Jelenleg tizenöt ország több mint 230 kereskedésében értékesítik az Infiniti modelljeit, melyekből 2007-ben 142 ezer, tavaly 130 ezer készült a japán Tochigiben, ahol mindegyik autót lézeresen vizsgálnak, többek között ellenőrzik a karosszériaelemek közötti illesztéseket.