Ajándékvadászat az autószalonokban

Méregdrága márkahűség: szörfdeszka a Ferraritól, elektromos babakocsi a Mercedestől és sütőrost a sportos motorkerékpárjairól ismert KTM-től.

Lassan kisebbfajta plázákra hasonlítanak az autószalonok. A gyártók ugyanis évről évre bővítik kiegészítő termékeik körét, a kocsik mellett márkajelzéses ruhát, órát, táskát, kerékpárt, sőt, szörfdeszkát is árulnak. Az iparág fejlődését jelzi az is: egyre több a kifejezetten karácsonyra kínált méregdrága szuvenír.

Virágzik az autógyártók ajándékbiznisze: ma már majd minden gyártó fontosnak tartja, hogy a márkahűség erősítése és a reklám miatt ne csak kocsikat, alkatrészeket, hanem kiegészítő termékeket is készítsen, áruljon. Míg néhány éve a kínálat lényegében a márkajelzéses kulcstartóból, tollból és baseballsapkákból állt, ma már ez csupán a kezdet: a gyártók internetes üzleteiben komplett öltözékek, dzsekik, zakók, nadrágok, ingek, szoknyák, cipők, sportfelszerelések, gyerekjátékok és elektronikai cikkek is megtalálhatók – igaz, méregdrágán.

Élen jár a szuveníriparban a BMW, amelynek webshopjaiban egyebek mellett bőrpénztárcák, napszemüvegek, golftáskák, távirányítós modellek és „a jövő autóversenyzőinek”, 26 ezer forintért kínált, lábbal hajtható, jókora kék-fehér emblémával ellátott gyerekautók is kaphatók. Gyerekkocsikból persze a konkurenciánál sincs hiány. A Mercedes például 3–5 éves lurkóknak kínál villanymotoros, 2,5 kilométeres sebességre képes mini SLK kabriót – majd százezer forintért. A Porsche csak pedálhajtású gyerekautókat gyárt, viszont – mintegy húszezer forintért – kormányozható szánkót is kínál.

A gyerekkocsik mellett nagy a konkurenciaharc az autógyártók kerékpárjai között is. A Peugeot – amely több mint százhúsz éve gyárt már kétkerekűeket – felnőtteknek nyolcféle, gyerekeknek négyféle modellt árul, csakúgy, mint a BMW, a Mercedes és a Ferrari.

Bár a gyártók kínálatának középpontjában elsősorban a ruhák, gyerek- és modellautók, valamint a sportszerek állnak, akadnak egészen meghökkentő ajánlatok is. A FIAT például árul márkajelzéses mandzsettagombot, az Alfa Romeónál kétdarabos kávéscsészeszett, a Porschénál pedig mobiltelefon is kapható. Ezeken is túltesz azonban a Ferrari. Az olasz gyártónál ugyanis beszerezhető csecsemőknek tervezett, Ferrari-feliratú, autóversenyző-overallra emlékeztető rugdalózó, de akár – 340 ezer forintért kínált – hullámlovas szörfdeszka is.

A szuvenírbiznisz fejlődését jól jelzi az is: egyre több autógyártó indít decemberben kifejezetten karácsonyi ajándékvásárt. Az Audi például díszdobozos modelleket kínál ünnepi áron, 41 helyett 25 euróért, a Mercedes pedig egyebek mellett karórákat, nyakláncokat, tollakat ajánl karácsonyi akciójában. Az osztrák KTM barbecue-sütővel tenné melegebbé az ajándékozás napját, ám a kerti eszköz szezonjára még néhány hónapot várni kell, csakúgy, mint az élvezetes motorozásra.

Apró klasszikus a Mercedes-szalonból: havas táj, autóval, Mikulással
Apró klasszikus a Mercedes-szalonból: havas táj, autóval, Mikulással
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.