Picasso közeli rokona

Úgy tűnik, a PSA-konszernen belül a Citroen kapta a lehetőséget, hogy emblémáját egy új buszlimuzin orrára tegye. Amikor pedig náluk lepörgött az első hullám, jöhet a konszerntárs a maga verziójával. Hogy tényleg így gondolkodtak-e, azt nem tudjuk, mindenesetre a C4 Grand Picasso három évvel megelőzte a most bemutatott Peugeot 5008-ast.

A két autó alapja ugyanaz, műszaki adataik között hajszálnyiak az eltérések. A Peugeot néhány milliméterrel rövidebb és alacsonyabb, de ez gyakorlatilag csak a külső elemek miatt van így. Ennek ellenére első pillantásra is látszik, hogy két különböző autóról van szó, legfeljebb unokatestvérek lehetnek. A Peugeot magasabbra húzott övvonalával, kisebb ablakaival, sokkal személyautósabb benyomást kelt. A kisebb már majdnem zavaróan kicsi: egy családi egyterűtől nagyobb ablakokat várna az ember, hogy a hátul utazó gyerekek is kilássanak. Az erősen döntött szélvédő mögött pedig a vezető fejének marad zavaróan kevés tér, és ha nem figyel, kiszálláskor még be is verheti az A oszlopba.

Belül csak nagyítóval fedezhető fel a rokonságnak bármilyen nyoma, gyakorlatilag csak az ülésrendszer egyezik meg a két modellben. Ami jó, azt pedig nem szégyen átvenni: a szinte végtelen módon variálható hét ülés roppant praktikussá teszi az autót. (Itt beírhatjuk az első rossz pontot: hét ülést csak felárért adnak.) A székek számától függetlenül a második üléssor elemei külön-külön is mozgathatók, háttámlájuk dőlésszöge állítható, padló síkjába hajthatók, a két szélső pedig egy mozdulattal felhajtható, megkönnyítendő a bejutást a leghátsó sorba.

Ha nincs leghátsó sor, vagy szintén egy mozdulattal eltüntettük a padló alá, a kalaptartó roló alatt 580 literes csomagtartót találunk. Ez formája miatt remekül kihasználható és tapasztalatból mondhatom, hogy egy háromgyerekes családnak is bőven elég. Mind a hét ülést használva persze jóval kevesebb, de azért még úgy is marad némi hely. Családi egyterűhöz illően az utastérben is rengeteg jól használható rakodóhely van. Az ülések lehajtásával 2,5 köbméteresre nő a raktér.

Műszaki, kényelmi és biztonsági berendezésekből a lehető legtöbbet belepakoltak az autóba. Remek dolog a Head-Up Display, ami a legfontosabb információkat vetíti a vezető szeme elé (persze nem alapáron). Igaz, nem a szélvédőre, hanem egy, a szélvédő előtt kiemelkedő kis, átlátszó műanyag lemezre, de így is nagyon hasznos. A műanyagok (különösen a szem előtt lévők) jó minőségűek, tapintásuk kellemes.

Bár elsőre akár riasztónak is tűnhet az egyébként elegáns és attraktív műszerfal gomberdeje, a nagyrészt a 3008-ban már megismert kapcsolókat és kezelőszerveket logikusan, jól használhatóan helyezték el. Minden autóba alapáron jár az ESP, elektronikus menetstabilizáló, az utasokat hat légzsák védi, és jutott függönylégzsák a harmadik sorban utazóknak is. Némi felárért az első ülések fejtámlájába lehet rendelni egy-egy hétcolos monitort, amelyek külön-külön is használhatók.

A motorkínálat két - egy 120, illetve egy 156 lóerős - 1,6-os benzinesből és három dízelből, egy 110 lovas 1,6-osból, valamint két, 150, illetve 163 lovas kétliteresből áll. Első ránézésre is látszik, hogy a másfél tonna körüli autóhoz a legjobb választás a kétliteres dízelmotor, bár az erősebb benzines is meglepően fürgén mozgatja a nagy testet. Igaz, cserébe fogyaszt is rendesen. A gyengébbik benzineshez öt-, a többihez hatfokozatú váltó jár, a legerősebb dízelhez lehet majd szintén hatsebességes automatát, a kisebb dízelhez pedig robotizált váltót rendelni.

De nem most azonnal. A nem mechanikus váltók csak jövőre jelennek meg a kínálatban, ami azonban a magyar piacot nem nagyon érinti. Az autót ugyanis nálunk csak márciustól árulják majd. Egyelőre még az árát sem állapították meg.

Tetszett:

- Variálható, nagy belső

- Jó kidolgozás, igényes anyagok

- Praktikus, jól használható, kellemes, igényes családi autó

Nem tetszett:

- Kis fejtér elöl és beszálláskor

- Nincs deréktámasz a vezetőülésen sem

- Harmadik üléssor csak felárért

- Nagyon, már-már zavaróan széles középkonzol

Hétüléses Peugeot négyhengeres motorokkal és hatfokozatú váltókkal
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.