BMW Concept 6: hat henger sorban

Bokszerekkel lett világhíres a BMW, mely még oldalkocsis motorkerékpárokat is gyártott 500-as, illetve 600 köbcentiméteres kéthengeresekkel. Aztán egy James Bond-film apropóján szakított a hagyományokkal, és piacra dobta soros négyhengeresét, az immár ugyancsak legendássá vált K modellben. És aki már csinált soros hajtóművet, nem áll meg a négynél, pláne, ha ott vannak példának a vetélytársak, a japán Honda 1000 CBX, az olasz Benelli Sei 750-es.

Formában és szerkezetben is megtörte a bajor hagyományt a BMW, és elkészítette a Concept 6-ost. Azért volt mire alapozni, hiszen az ötven fokban döntött, soros, hathengeres több eleme is az 1,3 literes K blokktól származik. A gyári ismertető szerint 200 lóerősnél nagyobb lesz az új motor teljesítménye, és ami fontosabb, hogy 130 newtonméteres nyomatékot képes leadni. A prototípus kifejlesztésénél nagy előnyt jelentett, hogy az új erőforrás száz milliméterrel keskenyebb, mint az eddigi soros, hathengeres blokkok, így csak egy kicsivel szélesebb, mint a hagyományos nagy hengerűrtartalmú négyhengeresek.

A könnyűszerkezetű vázra szénszálas üzemanyagtartályt és tizenhét collos kerekeket szereltek, majd az egészet telepakolták korszerű technológiákkal: a látványos, világító diódás műszerek és színes monitorok mögött ülő vezető E gázzal, vagyis elektronikusan gyorsíthatja a motort, akár percenként kilencezres fordulatig. 

Új motort konstruált a BMW
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.