Oszlopok nélkül

Konnektorból tölthető a Vision EfficientDynamics, melynek alkotói azt ígérik, hogy úgy gyorsul, mint egy sportkocsi, és olyan takarékos, mint egy mini, de árat még nem mondtak.

Nemcsak az autóknak, hanem motorjaik technológiájának is hangzatos fantázianeveket kreálnak a gyártók. A tartalomhoz pedig méltó forma kell. A nagy vesék és a jellegzetes fényszórók jelvény nélkül is elárulják, hogy hol született a Vision. A BMW-nek sikerült markáns arculatot teremtenie. Ahogy a dizájnfőnök Adrian van Hooydonk fogalmazott, a Vision jelzi a jövő BMW-it.

Hogy mikor lesz belőle sorozatgyártású autó és persze milyen áron, még nem tudni, azt viszont már igen, hogy a sportos családi autó extravagáns karosszériája hibrid technikát takar. A szélcsatornában kialakított 2+2 üléses karosszéria légellenállási mutatója 0,22, többek között ennek a CX-értéknek köszönhető az alacsony fogyasztás és a csekély károsanyag-kibocsátás.

A Forma-1-es technológiával megépített Vision álló helyzetből 4,76 másodperc alatt gyorsul szára, és 250 km/órás sebességre képes. Ebben még nincs semmi rendkívüli egy sirályszárnyas ajtajú sportkocsi esetében, a hajtómű viszont már annál érdekesebb.

Mintha Wartburgot idézne a háromhengeres motor, melynek átlagfogyasztása 3,7 liter, már amikor megy. Mert alapállásban áll a belső égésű, és villamos üzemmódban közlekedik a Vision. Elég este bedugni a csatlakozóját a konnektorba, és háztartási árammal feltölthetőek akkumulátorai: 220 voltos és 16 amperórás hálózatból 2 és fél óra alatt, 380 voltnál és 32 amperóránál 45 perc alatt. Ezzel ötven kilométeres útra képes a Vision, mely villamos üzemmódban csendes, és nincs károsanyag-kibocsátása.

Akkor sincs baj, ha hoszszabb utazás közben kifogyóban van a szufla, mert magától beindul a dízel, és tölti az elemeket, meg persze hajtja az autót. Ekkor is csak 99 gramm a kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás, ami messze a jelenlegi 160 g/km-es európai átlag alatt van, és túlteljesíti a 2012-ben életbe lépő EU-normás előírásokat is.

A dízelmotort ellátó gázolajtank 25 literes, ezzel 650 kilométerrel nő az autó hatótávolsága. A háromhengeres turbódízel és a két villanymotor teljesítménye 262 kW (356 LE), és 800 newtonméternyi nyomatékot oszt el a négy keréknek a dupla kuplungos erőátviteli rendszer. Fékezéskor a villanymotorok generátorként töltik a 98 lítiumpolimer-cellákat, melyeket az üléseket elválasztó alagútba rejtettek.

A biztonságos és kényelmes vezetést szolgálja az éjjellátó és a szélvédőre vetített kijelző, valamint a követési távolságot tartó tempomat. A 4,6 méteres kocsi menetkész tömege 1395 kg. Százötven literes csomagterével azonban nemigen nevezhető családi autónak a Vision, pedig az utastér hangulata barátságos, mert a hagyományos autókkal ellentétben karosszériáját nem tagolják oszlopok. A hatalmas ablakok és ajtók polikarbonátból készültek, így a fényviszonyoknak megfelelően változtatják áteresztőképességüket, napsütésben sötétednek, este világosodnak, az átlátszó tető pedig éjszaka is csillagfényes panorámát biztosít.

A Forma-1-es technológiával megépített Vision álló helyzetből 4,76 másodperc alatt gyorsul százra, és 250 km/órás sebességre képes
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.