Oszlopok nélkül
Nemcsak az autóknak, hanem motorjaik technológiájának is hangzatos fantázianeveket kreálnak a gyártók. A tartalomhoz pedig méltó forma kell. A nagy vesék és a jellegzetes fényszórók jelvény nélkül is elárulják, hogy hol született a Vision. A BMW-nek sikerült markáns arculatot teremtenie. Ahogy a dizájnfőnök Adrian van Hooydonk fogalmazott, a Vision jelzi a jövő BMW-it.
Hogy mikor lesz belőle sorozatgyártású autó és persze milyen áron, még nem tudni, azt viszont már igen, hogy a sportos családi autó extravagáns karosszériája hibrid technikát takar. A szélcsatornában kialakított 2+2 üléses karosszéria légellenállási mutatója 0,22, többek között ennek a CX-értéknek köszönhető az alacsony fogyasztás és a csekély károsanyag-kibocsátás.
A Forma-1-es technológiával megépített Vision álló helyzetből 4,76 másodperc alatt gyorsul szára, és 250 km/órás sebességre képes. Ebben még nincs semmi rendkívüli egy sirályszárnyas ajtajú sportkocsi esetében, a hajtómű viszont már annál érdekesebb.
Mintha Wartburgot idézne a háromhengeres motor, melynek átlagfogyasztása 3,7 liter, már amikor megy. Mert alapállásban áll a belső égésű, és villamos üzemmódban közlekedik a Vision. Elég este bedugni a csatlakozóját a konnektorba, és háztartási árammal feltölthetőek akkumulátorai: 220 voltos és 16 amperórás hálózatból 2 és fél óra alatt, 380 voltnál és 32 amperóránál 45 perc alatt. Ezzel ötven kilométeres útra képes a Vision, mely villamos üzemmódban csendes, és nincs károsanyag-kibocsátása.
Akkor sincs baj, ha hoszszabb utazás közben kifogyóban van a szufla, mert magától beindul a dízel, és tölti az elemeket, meg persze hajtja az autót. Ekkor is csak 99 gramm a kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás, ami messze a jelenlegi 160 g/km-es európai átlag alatt van, és túlteljesíti a 2012-ben életbe lépő EU-normás előírásokat is.
A dízelmotort ellátó gázolajtank 25 literes, ezzel 650 kilométerrel nő az autó hatótávolsága. A háromhengeres turbódízel és a két villanymotor teljesítménye 262 kW (356 LE), és 800 newtonméternyi nyomatékot oszt el a négy keréknek a dupla kuplungos erőátviteli rendszer. Fékezéskor a villanymotorok generátorként töltik a 98 lítiumpolimer-cellákat, melyeket az üléseket elválasztó alagútba rejtettek.
A biztonságos és kényelmes vezetést szolgálja az éjjellátó és a szélvédőre vetített kijelző, valamint a követési távolságot tartó tempomat. A 4,6 méteres kocsi menetkész tömege 1395 kg. Százötven literes csomagterével azonban nemigen nevezhető családi autónak a Vision, pedig az utastér hangulata barátságos, mert a hagyományos autókkal ellentétben karosszériáját nem tagolják oszlopok. A hatalmas ablakok és ajtók polikarbonátból készültek, így a fényviszonyoknak megfelelően változtatják áteresztőképességüket, napsütésben sötétednek, este világosodnak, az átlátszó tető pedig éjszaka is csillagfényes panorámát biztosít.