Guruló csarnok
Ez most autó vagy csarnok? - csodálkoztam rá a Superb első kombijára. Elsősorban persze a modell csomagtartójának mérete kápráztatott el: raktere még a kalaptartóig pakolva is nagyobb, mint elődjének, a Sedannak a csomagtere, pedig már azt is "hatalmas" jelzővel illettük.
A sajtóbemutatón jelen lévő Skoda-vezetők egy percig sem tagadták: az új modellt igazi vevőcsalogatónak szánják. Motorkínálatát a limuzintól örökölte, azaz négy benzinesből és az új common-rail dízelek két változatából lehet majd választani, s az előrejelzések szerint a limuzinokhoz képest mintegy másfél ezer euró lesz a felár. A benzines változat az 1,4 literes, ám 125 lóerőstől a 260 lóerős, 3,6 literes FSI motorig terjed, utóbbi kizárólag hatsebességes DSG szerkezettel és négykerék-hajtással rendelhető. Első ízben jelenik meg valamely Skoda-modellnél a kulcs nélküli nyitás és indítás lehetősége, s a jármű zárása is megoldható a kilincsen található gomb megnyomásával.
Hiába a tágas utastér, a hátsó ülésen utazók kényelmét szolgáló újítások, mi mégis a Combi farát kerülgetjük. Szabad szemmel is belátható, amit a kézikönyv lelkesen ismételget: a Superb Combi csomagtere alaphelyzetben is 633 literes, s a hátsó ülések lehajtásával akár 1865 literig bővíthető. Opcióként rendelhető elektromos csomagtérajtó és csomagtér feletti rolómozgatás, ráadásul variálható a magasított csomagtérpadlózat, azaz terjedelmes és nehéz csomagok szállításakor a hátsó lökhárító fölé is kihúzható. A biztonságos csomagrögzítésről a csomagtartó alumíniumsínjeinek, hálóinak és kampóinak együttese gondoskodik. Egy sor további kiegészítő is rendelhető a kocsihoz, mint például az alsó csomagtérpadlóhoz rögzíthető kerékpártartó.
Az árat ma még csak saccolni lehet: állítólag 300 ezerrel lesz több az előd limuzinnál, azaz 6,5 millióért megkapható. Noha Magyarország nem tekinthető kombis országnak, a várakozások szerint a Superb-változat 30-35 százalékát a kombik teszik majd ki. 2010-ben 1500-at szeretnének eladni az új Superb Combiból.