Tokiói újdonságok
Motorkerékpár volt a kiindulópont, a kétkerekű agilitása, izgalma és szabadsága inspirálta a tervezőket, miközben a négykerekűekre jellemző stabilitást és biztonságérzetet sem hanyagolták, és egy kis extra fűszert is kevertek a koktélba. A tandemépítésmód teljesen nyilvánvaló választás: a kétüléses, selyemhernyógubó-szerű karosszéria padlózata alá épített akkumulátorok táplálják a két hátsó kereket hajtó villanymotort. A Leaf viszont hagyományosabb, de tágasabb és praktikusabb mini, csakúgy, mint a Toyota FT-EV II-es, mely 2,73 méteres rövidsége ellenére is négyszemélyes. A Nissan évi harmincezer Leaf eladását tervezi.
Retró ruhába öltöztetett villanyautót mutatott be a Honda: az EV-N jelzésű mini az 1967-es és Európában első japán autóként forgalmazott modelljét idézi, az N360-asból és 600-asból még a magyar utakon is futott jó néhány. Nagyot ugrott dizájnban a Subaru: a sportos és négyüléses kupé hatalmas szárnyas ajtókat kapott, ami nagyjából a hatvanas évek Mercedesét idézi. A Daihatsu Deca Deca egy korábbi Renault-tanulmánymodellre emlékeztet.
Eredetibb a Honda Skydeck tanulmánymodellje, melynek első ajtajai úgy billennek előre, mint egy Lamborghinié, a második ülésben utazók beszállásakor tolóajtó teszi szabaddá az utat. Hibrid és villanyautó minden standon áll, igaz, sokszor inkább a szerkezet, mint forma jelent újdonságot: a konnektorból feltölthető akkumulátoros Suzuki Swift Plug-In Hybrid karosszériája például Esztergomból származik. A Mazda formatervezőinek hullámzása áthatja a Kyorát.
A Honda CR-Z Coupé hibridet januártól már sorozatban gyártják, és tavasztól az európai piacon is forgalmazzák, a Mitsubishi PX-MieV pedig kétliteres fogyasztást ígér.
Dinamikus fazonú a Toyota FT-86-os sportkocsi, mely nem attól izgalmas, hogy a Celica utódja lesz, hanem attól, hogy a Subaru Impreza 4x4-es rendszerét és 200 lóerős teljesítményű bokszermotorját kapta. A Lexus LF-A kétüléses az egyébként is sportkocsirajongó és aktív versenyző elnöknek köszönheti, hogy zöld utat kapott sorozatgyártása: Akio Toyodától most a Forma-1-es Toyota-csapat jövője is függ.