Szentgotthárdi motorral is futtatják majd

Hat Kadett- és négy Astra- nemzedék, összesen 21,5 millió darab, ennyi kompakt kategóriás autót gyártott az Opel.

Nehéz időszakban születtek minden idők leglátványosabb Opeljei. Az Insignia tavaly fölényesen elnyerte az Év autója címet, melyre az új Astra is esélyes, de a németek inkább annak örülnének, ha a tervezett évi félmillió elkelne, és megelőznék a nagy rivális Golfot, melyből a Volkswagen még a nehezebb időkben is többet adott el. De nem volt ez mindig így.

A tömeggyártást a General Motors 1936-ban vezette be európai üzemében: Rüsselsheimben gördült le a szalagról az első Kadett, mely belföldre csak háromajtós változatban, külföldre ötajtós karosszériával is készült. Ez volt az első elérhető árú családi modell Németországban, ahol akkoriban nem is volt vetélytársa, mert 2100 birodalmi márkás árával nehéz lett volna versenyezni. Az már politikai kérdés volt, hogy miért nem ez lett deklaráltan is az igazi német népautó...

A General Motors 1929-ben szerezte meg a német Opelt, és nyolcvan évvel később adósságai miatt eladta részesedésének jelentős részét. Részben orosz tulajdonba kerül majd a márka, melynek autóiból közel százezer futott egykoron a szovjet utakon, igaz, Moszkvics-jelvénnyel. A Vörös Hadsereg fedezte fel Németországban az Opel Kadett-gyárat, ezután a komplett szerszámgépsort jóvátételként a Szovjetunióba szállították. Az új kapcsolat az egykoron Fordokat gyártó GAZ lesz, Nyizsnyij Novgorodban Opelek is készülnek majd.

Visszatérve a rüsselsheimi modellre: a legújabb Astra azt is tudja, amit eddig csak nagyobb testvérei: kilencfunkciós lámpáit és táblafelismerő navigációját Insignia üléséből kapcsolgathatja a vezető, akinek kezét hidegebb időben fűthető kormány melengeti.

- Az Opelnek kiemelkedő tapasztalata van abban, hogy a legújabb technológiákat elérhetővé tegye a kompakt kategóriában is - a most következő tizedik generáció is ezt mutatja. Az új Astra az Insignia nyomdokain haladva képviseli az autó iránti szenvedélyt és a minőség iránti elkötelezettséget, de hogy a kérdésére válaszoljak, most is több újdonságon dolgozunk, mert Opel volt és Opel lesz, kész a kombi, és 2011-ben sorozatgyártásra kerül a Coupé - tájékoztatta lapunkat Alain Visser alelnök a duddenhoffeni tesztpályán tartott próbavezetés után. Az ötajtós ferde hátú próbájával egy időben további három Astra-újdonságot is bemutattak, de csak a szemnek, és nem a kameráknak.

A több szabadalmaztatott megoldást is tartalmazó futómű igazi mérnöki remekmű: a mechatronic rendszerben a mechanikus megoldásokat és funkciókat elektronikus szabályozással kombinálták. Az Insigniához hasonlóan az Astra aktív felfüggesztése is három beállítást - Standard, Sport és Tour - kínál a vezetőnek, aki az eltérő stílusokhoz, sebességekhez és útviszonyokhoz igazíthatja a Flex Ride rendszert. Motorválasztéka nyolc benzinesből és ötféle dízelből áll, ebből több is Szentgotthárdon készül.

A márkakereskedőknél november közepén kezdik az előértékesítést, az országos kampány és a forgalmazás 2010 januárjában indul. Minél magasabb lesz az autó felszereltsége, annál nagyobb árelőnyhöz juthat majd a vásárló, tájékoztatta lapunkat Dános András, az Opel Magyarország kommunikációs igazgatója, aki azt is elmondta, hogy a hazai árakon még dolgoznak. A német ár ismert: az 1,4 literes, 87 lóerős teljesítményű Astra 15,9 ezer euróba kerül. Itthon is a két nagy vetélytárs, a Focus és a Golf közé lesz pozicionálva, terveink szerint az autó ára 6-7 százalékkal a Volkswagené alatt, és 2-3 százalékkal a Fordé felett lesz. (B. J.)

Magyar motorokkal is forgalmazzák januártól az I generációs Astrát
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.