Játéknak indult
Legendás old timereket és szupersportkocsikat is túlszárnyal majd az autó ára, melyet eredetileg számítógépes játékhoz terveztek, ám a makett kirobbanó közönségsiker lett az autószalonokon. A frissen kinevezett Citroën formatervezési igazgatója, Jean-Pierre Ploué bejelentette, hogy más extravagáns show-modellekhez hasonlóan a GT-makett is a márka múzeumába, a Conservatoire-ba kerül, de ezzel nincs vége a történetnek. Az alaposan kicserélődött és reformokat meghirdető cégvezetés úgy döntött, hogy sorozatban fogja gyártani a GT-t. Az új menedzsment jelvényében, stílusában és modellválasztékában is teljesen megújítja a Citroënt.
Volt már sportautója a francai cégnek, mely 1970-ben mutatta be SM jelzésű modelljét: a 2,7 literes, 180 lóerős teljesítményű Maserati-motorral hajtott Coupé 220 km/órás sebességre volt képes. Vélhetően izgalmas formája miatt kapott főszerepet az Akasztani való bolond nő című francia filmben.
A legújabb Citroën sportkocsit eredetileg a Sony Playstation 3-as játékhoz alkották, és csak a show, pontosabban a marketing kedvéért készítették el 1:1-es méretarányú makettjét. Most életre keltik és járóképessé teszik a makettet, mely nem lesz tömegmodell, legfeljebb hat lesz belőle, egyenként másfél millió eurós áron. A kézi munkával készülő kétüléses, állítható szárnyú és sirályszerű ajtajú kocsiért máris sorban állnak a gyűjtők, pedig még arról sem döntöttek a Citroënnél, hogy hagyományos belső égésű, vagy cseppfolyós hidrogénnel áramot termelő üzemanyagcelláról táplálkozó villanymotor hajtja-e majd. Szóba került V8-hengeres benzines változata is, ehhez a PSA Peugeot Citroën konszern állandó partnerétől, a BMW-től érkezne az erőforrás, ami legalább négyszáz lóerős teljesítményt garantál.
Kazanori Yamauchi, a Polyphony Digital elnöke és a Gran Turismo kreátora nem csodálkozott a döntésen, hiszen a GTbyCitroën már sikert aratott a virtuális világban: világszerte ötvenmillió példányban kelt el, ehhez képest a hat darab igazi iszonyatosan kevés, és a Playstation-szereplésnek köszönhetően igazi különlegesség lesz.
A GT is jelzi, hogy a Citroën átalakítja arculatát, előtérbe helyezve kreatív és innovatív képességeit. Erre utal az új logó, és a vezérgondolatként megfogalmazott Créative Technologie szlogen, valamint az új alapokra helyezett ügyfélkapcsolati rendszer. A fogaskerekes embléma háromdimenziós formában jelenik meg, ezáltal térbeli mélységet kap, és erőteljesebbé, plasztikusabbá válik, miközben a márka hagyományos piros színe kicsit mélyebb árnyalatban és megváltozott tipográfiájú Citroën feliratban köszön viszsza, ahogy a 46 éves új vezérigazgató, Jean-Marc Gales fogalmazott, hídként összekötve múltat és jövőt.