Családbarát kombinációk

A kategóriateremtőre érdemes figyelni, mert általában csak először kockáztat, aztán a bevált receptet alkalmazza a modellváltásoknál.

Két újdonsággal rukkolt elő a Renault a családiautó-kategóriában: a Mégane Grandtour és Scénic modelleket a Párizstól északra fekvő, és első világháborút lezáró fegyverszüneti egyezményről híres Compiégne városa közelében vetette be először közúton. Nem minden előzmény nélkül.

Az 1996-ban született Scénickel a családi egyterűek kategóriájában meghatározó piaci részesedést kaparintott meg a Renault, ami 3,3 millió eladott autót jelent. Az immár harmadik generációs Scénic - mely a nemrég bemutatott hétszemélyes új Grand Scénickel együtt - a még kényelmesebb és tágasabb utasterének köszönhetően tovább erősítheti vezető pozícióját.

A franciaországi Douai városában gyártott új Scénic valamivel több, mint 4,3 méter, így közel nyolc centiméterrel hosszabb elődjénél, és a tengelytávja is két centiméterrel megnövekedett. A csomagtér tíz százalékkal lett tágasabb (a hátsó ülések előretolásával akár 555 literes), és a különböző helyeken elhelyezett tárolórekeszek össztérfogata további 86 liternyi cucc elhelyezésére alkalmasak.

A vezető magasan ül, jól kilát a panoráma-szélvédőn, a személyre szabható - színvilágot és infómennyiséget saját kedvünk szerint beállítható - grafikus, TFT (vékony filmes-tranzisztoros, avagy aktív mátrixos LCD) kijelzős műszerfal, a USB/iPod-csatlakozó, a beépített TomTom navigációs rendszer, a tolatókamera, a bőrülések, a dupla panorámatető már a limuzinkategória határát súrolják. A sportos orrrész és az alábukó tetővonal kompakt autó hatását keltik, de a dizájn legizgalmasabb része kétségkívül a bumeráng alakú hátsó lámpák.

Az új Scénicbe háromféle benzinmotor (az 1,4-es turbós 130 lőerős, az 1,6-os 110 lóerős, illetve az automataváltós 2,0-as 140 lóerős) és hatféle dízel (1,5-ös 85, 105 és 110 lóerős, valamint kétliteres 130, 150, és 160 lóerős) került, a kisebb dízelmotorok szén-dioxid-kibocsátása kevesebb, mint 140 gramm/kilométer.

A Mégane Grandtourt a Renault spanyolországi, palenciai üzemében gyártják, és elődjéhez, a Mégane Berline-hez képest természetesen megnövekedett paraméterek (tengelytávban, hosszban egyaránt) jellemzik, de egyik legfőbb erénye - a ledöntött hátsó üléseknek köszönhetően is - az 1600 literesre bővíthető csomagtér. A valóban kényelmes, tágas teret a hátsó ülésekben helyet foglalva is érezhetjük, persze a Grandtour mégsem egy egyterű. Megtalálható benne az új Scénicnél már felsorolt összes extra, sőt a középkonzolra felszerelt kétféle navigációs rendszer (TomTom vagy Bluetooth, DVD) kényelmes joystick vezérlésű. Abban is különbözik a Scénictől, hogy a műszerfala hagyományosabb elhelyezésű, központi kijelzője ugyanakkor analóg fordulatszámmérőt és digitális sebességmérőt kombinál. Formavilágát a visszafogottan sportos, feszes, de ugyanakkor kerekded formák, és a lágyan ívelő tetővonal jellemzik, az új Scénichez hasonlóan pedig a Grandtourra is látványos, kétrészes hátsó lámpa került.

Igazán gazdag a Mégane Grandtour motorkínálata, a dízelflotta nyolc erőforrást kapott. A legkisebb az 1,5-ös (85, 95, 105 és 110 lóerős változat létezik) Eco2-es, azaz zöldmotor, melynek szén-dioxid-kibocsátása egyaránt 130 gramm/ kilométer alatt van. Ezenkívül választható 1,9-es (130 lóerő), valamint a kétliteres motor (150 lóerős automataváltós, és 160 lóerős). Benzinmotorosból hatfélét építenek be,: az 1,6 literes 100 lóerős teljesítményű, a kétliteres turbó 180 lóerős. Az alapváltozat listaára 4,19 millió forint, akciósan 300 ezer forinttal olcsóbb, és ha valaki a cég bankjánál hitelt is felvesz, akkor 3,49 millió forintért elviheti a kombit, melyhez öt év vagy 100 ezer kilométerre szóló garancia jár.

A Mégane Grandtour a spanyolországi Palenciában, a Scénic a franciaországi Douai városában készül
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.