Megúszni a vagyonadót
Az ígéret 5,2 literes átlagfogyasztás és kilométerenként 136 gram CO2-kibocsátás. Egy kisautónál hihető, de a 2 literes, 160 lóerős, 380 Nm-es nyomatékú közös nyomócsöves dízelmotorral szerelt Insigniától szép eredmény. Már, ha igaz - gondolja magában az ember a gyári prospektust olvasgatva. Ezután jön a meglepetés: a dolog olyannyira igaz, hogy az autó bemutatóján volt, akinek 4,3 literes átlagot sikerült kihozni egy száz kilométer körüli országút-sztráda útvonalon, ráadásul normális tempóban közlekedve. Az Az Insignia ecoFlex nemhogy veszített volna képességeiből, hanem a normál kétliteres dízelhez képest jobban gyorsul és magasabb a végsebessége.
Nem, az Opel mérnökei nem szereztek be nagyobb tételt a "benzincsőre húzol egy mágnesgyűrűt és a molekulák átrendezésével 35 százalékkal csökken a fogyasztás, de 24-gyel nő a teljesítmény" típusú csodaszerből, hanem dolgoztak egy kicsit az autón. Leburkolták az alját (pontosabban a tankot a hátsó tengely előtt) lezárták a hűtőmaszk felső részét, egy centivel lejjebb ültették az autót, az első spoiler középső nyílását lezárták és szigetelték a hűtő alját. Sok kicsi sokra megy: az eredetileg is pompásnak nevezhető 0,3-as légellenállási mutatót 0,26-ig faragták, ezzel az Insignia egyik legáramvonalasabb szedán lett. Kapott mindehhez egy különösen kis gördülési ellenállású 225/55 R17 méretű Michelin abroncsot.
A motorba is belepiszkáltak, ebben debütált a GM "CleanTech égésfolyamat" fantázianevű fejlesztése, aminek lényege, hogy zárthurkú elektronikával biztosítja a lehető legkisebb fogyasztást és emissziót. Változtattak a váltóáttételen is, az első két fokozat rövidebb, az utolsó, a hatodik pedig hosszabb lett. Ennek eredménye a 9,5 másodperces gyorsulás és a 221 kilométeres végsebesség.
Aki az adatok alapján esetleg arra gondolna, hogy az Insignia ecoFlex igazából országúton és nagyobb sebességnél van elemében, annak igaza van. A kisebb légellenállás, hosszabb végáttétel, alacsony gördülési ellenállás mind országúti körülmények között biztosít előnyt. De akkor aztán nagyon. 220-nál (sebességlimit nélküli német autópályán próbálva) kereken 3000-et forog a főtengely, a fogyasztás pedig nem éri el a tíz litert.
Az ecoFlex felára a normál 2 literes dízelhez képest várhatóan csak 105 ezer forint lesz. Ez nem sok, még akkor sem, ha a gyári fogyasztási adatokkal és a pillanatnyilag érvényes itthoni gázolajárral számolva olyan 55-60 ezer kilométer alatt térül meg. Sok európai országtól eltérően Magyarországon nem jár adókedvezmény a környezetbarát-(nak tekinthető), kilométerenként 140 grammnál kevesebb CO2-t kibocsátó autókra, ez a hazai vásárlók szemében nem teszi vonzóbbá ez ecoFlex-változatot. De legalább 118 kW-os teljesítményével éppen megússza a vagyonadót.