Zengő Hungaroring?
Nagy derbi lesz, az biztos, mert a túraautó-világbajnokság magyarországi futama mindig jó hangulatú volt, hála Michelisz Norbertnek, aki a Zengő Motorsport csapatának színeiben nem csak itthon nyert már versenyt. Legutóbbi győzelmét az is emlékezetessé tette, hogy teljesen új Civickel aratott diadalt a Honda hazájában, Japánban, miközben a márka jól fizetett gyári pilótái is ámultak az eredményen. Itthon akkor is felállva ünnepel a tömeg, ha csak a bokszutcában megjelenik a magyar versenyző, aki két éve győzött, tavaly második volt – hatvanezer néző előtt – a Hungaroringen.
Kicsi a kocsi, de erős? Kovács Tamás |
Talán idén is sikerül dobogóra állnia, bár ezúttal sem kezdődött rózsásan az éve. A szezon előtt keveset tesztelhetett, ezért a versenyeken a beállításokkal is küzdenie kellett, s a műszaki hibákon túl ütközések is rontották az esélyeit. Ennek ellenére eddig 14 pontot gyűjtött, amellyel jelenleg a tizedik helyen áll. Michelisz a korábbi években dögunalmas, ám az idén roncsderbire emlékeztető marokkói évadnyitón a kilencedik helyet szerezte meg, de hiába rajtolhatott volna másodikként a fordított sorrendű második futamon, a kormányszervo hibája miatt a depóban maradt a magyar pilóta.
Ezzel viszont megúszta a hatalmas rajtbalesetet, melyben az élen járó Tom Coronel és az őt előzni akaró marokkói Mehdi Bennani ütközött. Coronel kocsija annyira összetört, hogy a holland pilótának ki kellett hagynia a Franciaországban rendezett második futamot. A két viadal után a vb-pontversenyt az újonc argentin José Maria Lopez (85) vezeti, mögötte a szintén debütáns, ám kilencszeres ralivilágbajnok francia Sebastien Loeb következik. A harmadik helyen a négyszeres túraautó-világbajnok, szintén francia Yvan Muller áll. Ő tartja a Hungaroring túraautós körrekordját (1:53), amelyet tavaly ért el. A csapatok közül a Citroën gyári teamje az éllovas, és a francia istálló C-Elysée autóit e hét végén is nehéz lesz legyőzni, mert versenyzői a Hungaroringet is úgy ismerik, akár a tenyerüket.
Ezzel sajnos csökken Michelisz helyismereti előnye. Honfitársunkat segítheti viszont, hogy – a kiegyenlítettebb verseny érdekében – a korábbi futamokon körönként másfél másodperccel gyorsabb Citroëneknek továbbra is hatvan kilogramm pluszsúlyt kell cipelniük, így a C-Elysée autók tömege 1160 kiló lesz, miközben a Hungaroringen a többiek már 1100 kilóra fogyaszthatták Hondáikat, Chevrolet-jeiket, Ladáikat.
A tizenkét helyszínes és huszonnégy futamos túraautó-világbajnokság magyarországi futamán három időmérőt tartanak szombaton. Vasárnap délután fél kettőkor kezdődik a tizennégy körös első futam. Ezután a csapatoknak negyedórájuk van arra, hogy felkészítsék autóikat a második versenyre, amelyen az időmérők első tíz helyezettje fordított sorrendben rajtol. Mindkét futam első tíz helyezettje kap pontot.