Talmácsi gyári pilóta lesz a Moto2-ben

Gyári pilóta lesz jövőre Talmácsi Gábor a gyorsaságimotoros-világbajnokság új kategóriájában, a 250 kcm-et váltó Moto2-ben.

Az idén júniustól a MotoGP-ben versenyző magyar motoros a Speedup Aprilia Team színeiben szerepel 2010-ben a futamokon - közölte az MTI-vel a menedzsmentje.

A 2007-ben a 125 kcm-esek között világbajnok pilóta csapattársa az olasz Andrea Iannone lesz.

A valenciai záró futamot követően december elején kétnapos tesztet szervez az Aprilia, hogy mielőbb megkezdődhessen az alapozás a 2010-es idényre.

Az Aprilia nagyon komoly tervekkel kezdi a jövő évet és feltett szándéka, hogy a lehető legjobb technikai hátteret biztosítsa két gyári versenyzőjének - olvasható a közleményben. Mindehhez nagyon képzett és tapasztalt szakember gárdát mozgósít, amely a szezon folyamán végig azon lesz, hogy segítse a pilótákat.

A Moto2-ben a mostani 250-es kategóriát váltja fel. 39 versenyző indulhat benne négyütemű, egységes, 600 köbcentis Honda blokkokkal, de egyedi vázakkal. Az egységes blokkoktól azt várják, hogy kiegyensúlyozottabb lesz a verseny és sokkal többet fog érni a versenyző tudása. Lóerőben és sebességben ez a kategória közelebb lesz a Moto GP-hez, mint a 250-hez.

Talmácsi Gábor: "Óriási dolog, hogy az Aprilia gyári versenyzője leszek jövőre, szinte el sem hiszem. Volt időnk Stefanóval közösen összeállítani, hogy mire van szükségem ahhoz, hogy újra főszereplője lehessek a motorsportnak, és úgy gondolom, hogy elértük mindezt. Egy új dolog vár, új kihívásokkal, amit már alig várok. Olyan emberekkel dolgozhatok újra együtt, akikkel korábban már szép eredményeket értünk el, jól ismerjük egymást. Már a valenciai verseny után elkezdődik a munka, és minden erőmmel azon leszek, hogy a legjobbak közé kerüljek. Nem utolsó sorban szeretném megköszönni szponzoraimnak a támogatást, akik továbbra is hisznek bennem és segítenek."

Stefano Favaro, Talmácsi menedzsere: "Minden ember életében vannak nehezebb időszakok. Nem volt könnyű az idei év, de rengeteg dolgot tapasztaltunk, és igyekszünk mindig mindenből tanulni és a jókat leszűrni. A válság sajnos mindenhol érezteti hatását, ez alól nem kivétel a motorsport sem. Éppen ezért külön köszönettel tartozunk a MOL-nak, amely továbbra is töretlenül kitart Gábor mellett. A folytatással kapcsolatos tárgyalások során mindvégig arra törekedtem, hogy a lehető legjobb technikai feltételekkel tudjuk aláírni a szerződést. Azt gondolom, hogy sikerült. Gábor ismét gyári versenyző lesz, kiemelt figyelmet kap. Ő és az Aprilia korábban már nyerő párost alkotott, és hiszem, hogy a rendelkezésre álló technikai háttérrel, szakember gárdával és nem utolsó sorban Talma tudásával, tehetségével jövőre újra főszereplőjévé válhat a világbajnokságnak."

Luca Boscoscuro csapatfőnök: "Nagyon boldog vagyok, hogy két tehetséges pilótával indulhatunk jövőre. Nagyon bízunk a fiatal versenyző, Andrea Iannone folyamatos fejlődésében, aki az idei eredményei alapján mindenképpen jó választás részünkről. Gábor személyében egy tapasztalt és gyors pilótával gazdagodtunk, akire nagy szükségünk van, és aki korábban már volt világbajnok az Apriliával."

Talmács-portré

születési hely, idő: Budapest, 1981. május 28.
súly: 62 kg (versenysúly: 59 kg)
magasság: 164 cm
jelenlegi csapata: Scot Racing Team
következő csapata: Speedup Aprilia Team
korábbi csapatai: PEV ADAC Sachsen Honda, Racing Service, Italjet Team, Exalt Cycle Aprilia, Semprucci Malaguti Racing, RedBull KTM, Honda Humangest, Bancaja Aspar, Balatonring Team
jelenlegi motor: Honda
következő motor: Aprilia
első gyorsaságimotoros-vb-futam (125 kcm): Cseh Nagydíj, 2000
első futamgyőzelem (125 kcm): Olasz Nagydíj, 2005
első pole position (125 kcm): Japán Nagydíj, 2005
első leggyorsabb kör (125 kcm): Malajziai Nagydíj, 2005
legjobb eredményei összetettben (125 kcm): vb-1. (2007), vb-3. (2005, 2008)
első futama a 250 kcm-esek között: Katari Nagydíj, 2009, 10. hely
első futama a MotoGP-ben: Katalán Nagydíj, 2009, 17. hely

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.