Tiltja a Twittert a futballcsapat
Nemrégiben a NOB is közzétette mulattató iránymutatóját, melynek egyik pontja leszögezi: a versenyzőknek egyes szám első személyben kell megfogalmazniuk bejegyzéseiket, és semmiképpen sem újságírói munkára hajazó formában.
A Leeds United futballcsapata a lehető legegyszerűbb megoldást választotta: megtiltotta a labdarúgóknak, hogy a társasággal kapcsolatos információkat közöljenek a közösségi portálokon. A fölöttébb hirtelen reakció oka, hogy Davide Somma a Twitteren jelentette: megsérült a térde, így hozzávetőleg hathónapos kényszerpihenőre szorul. A klub a tiltással felelt a dél-afrikai játékos „web kettes” megoldására. Az angol elöljárók dühét fokozta, hogy a drukkerek már a Somma nélkül felálló garnitúra taktikai lehetőségeit fejtegették, amikor a világhálón kevéssé aktív potentátok még nem is értesültek az esetről.
Ugyanakkor a sportvállalkozás lépése – részben – üzleti okokkal is indokolható. A dél-afrikai csiripelését ugyanis a piac hamar beárazta. A vetélytársak tudomást szereztek arról, hogy a futballista fél évig nem játszik, azaz csapata alighanem igazol valakit a helyére. Ennek nyomán a tárgyalópartnerek keményebben alkudozhattak a kétségbeesett vevővel.
Az éremnek azonban másik oldala is van: a marketingszakemberek szerint a közösségi médiumok segítenek a klub és a szurkoló közötti kötődés kialakulásában. Ha a drukker közvetlen interakcióban lehet kedvenceivel, első kézből kaphat információkat róluk, mint történt Somma esetében, akkor érzelmileg közelebb kerül a csapathoz. E emocionális kapcsolat gyümölcse pedig euróformában jelenik meg a klub kasszájában.
A sportvállalkozások egyelőre a hagyományos „büntetőpolitika” hívei, azaz amint valami szokatlan történik, akkor szigorítással reagálnak.
A sportolók lájkjait azonban legföljebb ideig-óráig tüntethetik el.