Tiltja a Twittert a futballcsapat

A sportvállalkozások mind nyugtalanabbul figyelik a sportolók aktivitását a közösségi médiában. Az észak-amerikai profi ligák már évek óta szabályozzák, hogy a játékosok miként használhatják a Facebookot és a Twittert.

Nemrégiben a NOB is közzétette mulattató iránymutatóját, melynek egyik pontja leszögezi: a versenyzőknek egyes szám első személyben kell megfogalmazniuk bejegyzéseiket, és semmiképpen sem újságírói munkára hajazó formában.

Futballistáknak se Facebook, se Twitter
A Facebook page is displayed on a computer screen in Brussels in this April 21, 2010 file photograph. Contrary to popular fears that cultivating "Facebook friends" will harm people's ability to make friends offline, research suggests that users of social networking sites have higher measures of social well-being. According to results of a Pew Research Center survey released on June 16,2011, Facebook users are more trusting, have more close friends, and are more politically-engaged. REUTERS/Thierry Roge/Files (BELGIUM - Tags: SOCIETY BUSINESS)

A Leeds United futballcsapata a lehető legegyszerűbb megoldást választotta: megtiltotta a labdarúgóknak, hogy a társasággal kapcsolatos információkat közöljenek a közösségi portálokon. A fölöttébb hirtelen reakció oka, hogy Davide Somma a Twitteren jelentette: megsérült a térde, így hozzávetőleg hathónapos kényszerpihenőre szorul. A klub a tiltással  felelt a dél-afrikai játékos „web kettes” megoldására. Az angol elöljárók dühét fokozta, hogy a drukkerek már a Somma nélkül felálló garnitúra taktikai lehetőségeit fejtegették, amikor a világhálón kevéssé aktív potentátok még nem is értesültek az esetről.

Ugyanakkor a sportvállalkozás lépése – részben – üzleti okokkal is indokolható. A dél-afrikai csiripelését ugyanis a piac hamar beárazta. A vetélytársak tudomást szereztek arról, hogy a futballista fél évig nem játszik, azaz csapata alighanem igazol valakit a helyére. Ennek nyomán a tárgyalópartnerek keményebben alkudozhattak a kétségbeesett vevővel.

Az éremnek azonban másik oldala is van: a marketingszakemberek szerint a közösségi médiumok segítenek a klub és a szurkoló közötti kötődés kialakulásában. Ha a drukker közvetlen interakcióban lehet kedvenceivel, első kézből kaphat információkat róluk, mint történt Somma esetében, akkor érzelmileg közelebb kerül a csapathoz. E emocionális kapcsolat gyümölcse pedig euróformában jelenik meg a klub kasszájában.

A sportvállalkozások egyelőre a hagyományos „büntetőpolitika” hívei, azaz amint valami szokatlan történik, akkor szigorítással reagálnak.

A sportolók lájkjait azonban legföljebb ideig-óráig tüntethetik el.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.