Tízezrek ünnepelték Michelisz második helyét Mogyoródon

– És hol a fenében van a pálya?

Tanácstalanul tette fel ezt a kérdést a gyermekeivel, feleségével a Hungaroringre tartó családfő vasárnap délelőtt, miután nagy nehezen helyet talált az autójának. Elveszettsége annyiban nem volt meglepő: a ringnél lévő parkolók bejáratához már négy órával a kora délutáni túraautó-világbajnoki futamok előtt kitették a megtelt táblát, így a „későn” érkezőknek sokat kellett kanyarogniuk a mogyoródi dombság erdeiben, tisztásain, mire végre talpalatnyi helyet találtak, ahol letehették a kocsit... A finoman szólva is felfokozott érdeklődés persze nem csak a parkolókban mutatkozott meg: nem sokkal dél előtt szinte megtelt a ring célegyenesének lelátója, és úgy tűnt, a füldugók nem is a motorok bőgése, sokkal inkább a tömeg hangorkánja miatt ajánlottak. A futam szpíkere amúgy ekkor kockáztatta meg az első létszámbecslést, s – aligha alaptalanul – úgy taksálta, legalább hatvanezren látogattak ki a versenyre.

Ráadásul úgy tetszett: nem feleslegesen túráztak ki Mogyoródra több tízezren Michelisz Norbert, a túraautó-vb egyetlen magyar résztvevője kedvéért. A Zengő Motorsport pilótája ugyanis – aki tavaly, egy BMW-vel bravúros győzelmet aratott a Hungaroringen –, már a szombati időmérőn jelezte, új kocsijával, a Hondával is „tisztelegne” a hazai  közönség előtt. A pilóta – aki a szezon első hat futamán többnyire küszködött megbízhatatlan autójával – a második rajthelyet szerezte meg az időmérő edzésen. Bár ő maga – a szokásos visszafogottságával – óvatosságra intett, s jelezte, bármi előfordulhat, a közönség már ekkor győztesként ünnepelte. Hát még akkor, amikor a vasárnapi első futamon a rajt utáni pillanatokban úgy tűnt, sikerül megelőznie az élről induló háromszoros világbajnokot, Yvan Mullert (Chevrolet). Bár ez a bravúr nem sikerült, és később is hiába támadta a francia pilótát, Michelisz – az amúgy kevéssé látványos, eseményekben szűkölködő – futamon magabiztosan szerezte meg a második helyet Muller mögött és az olasz Gabriele Tarquini (Honda) előtt. Noha a győzelem elmaradt, a piros-fehér-zöldben és a Zengő Motorsport narancs-fekete színeiben pompázó lelátók így is szinte „felrobbantak”: miként egy éve, megint hosszan zengett a „Nóóórbi, Nóóórbi”, zúgott a „Szép volt, fiú!” Ezzel együtt nem lehetett nem észrevenni: még a legfanatikusabb szurkolók között is akadtak, akiknek örömük nem volt felhőtlen, mondván, kevés hiányzott az első helyhez. Igaz, voltak, akik rögvest – nem kevés indulattal – riposztoztak a fanyalgásra: „Ember, egy háromszoros világbajnok is csak néhány tizeddel verte meg! Nehogy már ne örüljünk egy világbajnokságon a második helynek!” Maga az érintett, Michelisz Norbert megtalálta az arany középutat, hiszen úgy vont mérleget a futamról: „A rengeteg néző miatt sajnálom, hogy nem sikerült megnyernem a futamot, ugyanakkor a második helynek is nagyon örülök.”

Bár hátravolt még a második futam, ekkor már borítékolni lehetett, hogy túljutottunk a hétvége csúcspontján. A túraautó-világbajnokság sajátos szabályai szerint ugyanis a második futamon a kvalifikáció első tíz helyezettje fordított sorrendben indul, így Michelisznek a kilencedik pozícióból kellett startolnia. Bonyolította a helyzetét, hogy a rajtot követően több autó ütközött, majd Gabriele Tarquini szenvedett súlyos balesetet: Hondája egy koccanás miatt megperdült és nagy sebességgel a korlátnak csapódott. Az olasz pilóta kiszállt autójából, saját lábán hagyta el a helyszínt, de orvosi ellátásra szorult, s az első hírek szerint bordatörést szenvedett. Az ütközésekből rosszul jött ki Michelisz: visszaesett a tizenegyedik helyre, ráadásul autóját eltalálta az egyik roncs. Noha ekkor már világos volt, hogy „csak” a pontszerzés lehet a cél, a magyar versenyző elképesztő tempót diktált, s lényegében ott is előzött, ahol amúgy a pilóták szerint nem lehet...  Mindezt úgy, hogy mint később kiderült, a futam eleji ütközésekben komolyabban megsérült az autója. A körülményekről sokat elárul a pilóta és a versenymérnöke közötti rádiós párbeszéd, amit utóbb a Zengő Motorsport idézett honlapján:

– Megint érzem a benzinszagot, jön be az üzemanyag! Nem hiszem el!

– Bírd ki valahogy, négy kör van!

– Ok, de elment a műszerfal is!

– Megszoktuk, nyomd a gázt!

Bár a technikai problémák ellenére is ragyogó manőverekkel kápráztatta el a közönséget Michelisz, végül „csak” a nyolcadik helyre tudott felkapaszkodni a futamon, amit a vb-címvédő brit Robert Huff nyert, a marokkói Mehdi Bennani és a szintén brit Alex Macdowall előtt.  Bár a verseny leintését követően Michelisz meglehetősen csalódottnak tűnt, csapatának vezetője Zengő Zoltán meglehetős higgadtsággal vont mérleget: „Dobogós helyezés az első futamon, pontszerzés a másodikon. Soha rosszabbat.”

Második Michelisz
Második Michelisz
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.