Mercedes, semmi különös
Rosbergnek műszaki hiba – a kormánby problémái – miatt fel kellett adnia a versenyt Tim Chong / Reuters |
A negyvenfokos hőségben alighanem jobban megizzadt volna Hamilton, ha egyetlen valódi riválisa – azaz csapattársa, Nico Rosberg – is versenybe száll. Csakhogy a német pilóta autója a felvezető kör előtti másodpercekben meghibásodott. Rosberg a bokszból startolva részt vett a futam elején, de hamar belátta, a versenytempóra képtelen kocsival felesleges körözgetnie, ezért feladta a nagydíjat. A német versenyző – és persze tegyük gyorsan hozzá: az újabb Hamilton-Rosberg csörtére vágyó kíváncsi publikum – különösen bánhatja ezt. A szombati időmérő ugyanis szoros csatát ígért, hiszen a két pilóta közötti lényegében nem volt különbség kvalifikáción. Az amúgy általában higgadt Rosberg is „Az ördögbe!" felkiáltással konstatálta szombaton, hogy szinte mérhetetlen különbséggel, hét ezred másodperccel (!) „verte meg" Hamilton.
Rosberg vasárnapi kiesése egyúttal azt is jelentette, hogy már a futam elején eldőlt a győzelem sorsa: a Mercedesekkel ugyanis egyetlen más csapat sem tudta tartani a tempót. Fölényéről sokat elárul az: Hamilton 14 másodperces előnnyel zárta a versenyt Vettel előtt, úgy, hogy riválisával ellentétben nem kétszer, hanem háromszor járt a bokszutcában friss abroncsot vételezni, ráadásul a kocsijában maradt tetemes üzemanyag mennyiség elárulta, nem nagyon kellett átkapcsolnia a takarékos üzemmódról...
A négyszeres világbajnok Vettel persze nem csak ezért volt visszafogott a dobogón: miközben az elmúlt négy év szinte csak róla és fantasztikus győzelmi szériáiról szólt, addig az idén a szingapúri második hely a legjobb eredménye. Ezúttal a harmadikként beért Ricciardo mosolya sem volt olyan széles, mint rendesen: az elmúlt hónapokban hozzászokott ahhoz, hogy neves munkatársa előtt végez. Az viszont nem vitás, Hamilton öröme felhőtlen volt, hiszen Rosberg betlizésének és saját sikerének köszönhetően átvette a vezetést a vb-pontversenyben.
Ezzel együtt semmi nem dőlt el. A brit előnye csupán három pont, és a hátralévő öt futam közül a legutolsó dupla pontot hoz majd a győztesnek. Így pedig – bár a lassan a szezon finiséhez érünk – nyugodtan rögzíthetjük, lesz még izgalom jócskán: a végén minden elölről kezdődik.