Ferrari: gáz helyett fék
Csakhogy! Az 1981-es szereplés még így is jelentős előrelépés volt az egy évvel korábbi teljesítményhez képest - Villeneuve 6 ponttal 14., Jody Scheckter 2-vel (!) 19. lett, az istálló pedig mindössze tizedikként zárt -, ugyanakkor tavalyhoz képest az idei vergődés maga a tragédia: 2008-ban a Ferrari fölényesen nyerte a konstruktőri világbajnokságot, "egyéniben" Massa a második, Räikkönen a harmadik helyen végzett. Az idén ugyan két futammal többet rendeznek, mint a már említett 1981-es szezonban, ám a ferraris pilóták máris kétgyőzelmi hátrányban vannak az élen álló Jenson Buttonnal szemben, "istállóilag" pedig 36 pont a deficit a szárnyaló Brawn GP-vel szemben, és akkor még nem beszéltünk a meglepetéscsapat Red Bullról és a megtáltosodott Toyotáról.
Az olaszok pechére most nincs kéthetes szünet, a kínai futam után máris nyakukon a bahreini: levegővételnyi idejük sincs. Pedig gőzerővel dolgoznak a tavaly év végén ellazsált fejlesztéseken; olyannyira, hogy Luca Baldisserri csapatmenedzser és Aldo Costa technikai igazgató nem utazott el Sanghajba, inkább a maranellói főhadiszálláson maradt a munkálatokat irányítani. Annak a bizonyos ötödik és hetedik helynek alighanem örülnének Bahreinben, ugyanis Stefano Domenicali csapatfőnök "megnyugtatta" szurkolóikat, az autók valószínűleg csöppet sem lesznek jobbak, mint amilyenek a hét végén voltak.
Azaz korántsem kizárt, hogy a Ferrarinál visszasírják 1981-et: a május 10-én esedékes Spanyol Nagydíjra ugyan új aerodinamikai fejlesztéseket ígér a csapatvezetés, ám lehet, hogy későn gyújtják be a rakétákat.