Ferrari: gáz helyett fék

Esetleg egy ötödik és egy hetedik helyezésben bizakodhat a Ferrari a hétvégén esedékes Bahreini Nagydíjon, már ha az istálló alkalmazottai hisznek abban, hogy a történelem ismétli önmagát. A legendás csapat a Forma-1 idei kiírásában - három futamon - még egyetlen pontot sem szerzett; ilyen gyalázatos idénykezdetre legutóbb 1981-ben volt példa. Akkor Gilles Villeneuve és Didier Pironi az USA, a Brazil és az Argentin GP-n egyaránt feladta a versenyt, és csak a negyedik, Imolában futott San Marinó-i Nagydíjon szerzett egy ötödik, illetve egy hetedik helyet. Villeneuve aztán Monte-Carló-ban, illetve a három héttel későbbi Spanyol GP-n nyerni tudott, ám a szezonnak így is lőttek: a kanadai hetedikként, Pironi csupán tizenharmadikként zárta az esztendőt, a csapat a szerény ötödik pozícióban végzett a konstruktőrök versenyében.

Csakhogy! Az 1981-es szereplés még így is jelentős előrelépés volt az egy évvel korábbi teljesítményhez képest - Villeneuve 6 ponttal 14., Jody Scheckter 2-vel (!) 19. lett, az istálló pedig mindössze tizedikként zárt -, ugyanakkor tavalyhoz képest az idei vergődés maga a tragédia: 2008-ban a Ferrari fölényesen nyerte a konstruktőri világbajnokságot, "egyéniben" Massa a második, Räikkönen a harmadik helyen végzett. Az idén ugyan két futammal többet rendeznek, mint a már említett 1981-es szezonban, ám a ferraris pilóták máris kétgyőzelmi hátrányban vannak az élen álló Jenson Buttonnal szemben, "istállóilag" pedig 36 pont a deficit a szárnyaló Brawn GP-vel szemben, és akkor még nem beszéltünk a meglepetéscsapat Red Bullról és a megtáltosodott Toyotáról.

Az olaszok pechére most nincs kéthetes szünet, a kínai futam után máris nyakukon a bahreini: levegővételnyi idejük sincs. Pedig gőzerővel dolgoznak a tavaly év végén ellazsált fejlesztéseken; olyannyira, hogy Luca Baldisserri csapatmenedzser és Aldo Costa technikai igazgató nem utazott el Sanghajba, inkább a maranellói főhadiszálláson maradt a munkálatokat irányítani. Annak a bizonyos ötödik és hetedik helynek alighanem örülnének Bahreinben, ugyanis Stefano Domenicali csapatfőnök "megnyugtatta" szurkolóikat, az autók valószínűleg csöppet sem lesznek jobbak, mint amilyenek a hét végén voltak.

Azaz korántsem kizárt, hogy a Ferrarinál visszasírják 1981-et: a május 10-én esedékes Spanyol Nagydíjra ugyan új aerodinamikai fejlesztéseket ígér a csapatvezetés, ám lehet, hogy későn gyújtják be a rakétákat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.