Nincs 1-es a Motóban

Nem lesz 1-es rajtszámú gép a gyorsasági világbajnokság idei sorozatában - ez derül ki a Nemzetközi Motoros Szövetség tegnap kiadott, egyelőre nem hivatalos névsorából. A MotoGP-ben tavaly győztes Valentino Rossi - szokásához híven - ragaszkodik a 46-os számhoz, és nem változtat a 250-ben 2008-ban első, az idei szezont is a negyedlitereseknél végigversenyezni kívánó Marco Simoncelli (58) sem. A 125 kcm-ben tavaly Mike di Meglio diadalmaskodott, vagyis neki járna az egyes, ám a francia géposztályt váltott, így nem használhatja a világbajnoknak járó számot.

A királykategóriában ebben az idényben mindössze tizennyolcan indulnak, köszönhetően a magas költségeknek és a gazdasági válságnak. A Kawasaki ugyan bejelentette kivonulását, Marco Melandri mégis egy ilyen márkájú motorral indul a Hayate Racing Team támogatásával. A japán gyárakat a Yamaha, a Honda és a Szuzuki képviseli, a negyedik márka a tavaly meglepetésre gyengélkedő, 2007-ben azonban Casey Stonert világbajnoki címhez segítő Ducati. Az olasz istállónál az ausztrál mellé a 2006-ban vb-első Nicky Haydent szerződtették; a Yamaha gyári csapatban maradt a Rossi, Lorenzo kettős, az "első számú" hondás különítménynél a Pedrosa, Dovizioso duó igyekszik felejthetetlent alkotni.

Eggyel lejjebb, a 250 kcm-ben elképesztően erős mezőny gyülekezik. Amint arról már szó volt, Simoncelli maradt, ahogy Barbera, Bautista, Lüthi, Debon, Pasini, Pesek és Pons is, jött továbbá két 125 kcm-es világbajnok, Di Meglio és Talmácsi Gábor. Utóbbi egyszemélyes csapatot, a Balaton Racing Teamet képviseli, ráadásul - amint a tegnapi tárgyaláson kiderült - egy motorral. Jorge Aspar Martinez csapatfőnök közölte ugyanis a versenyző menedzsmentjével, hogy a nehéz gazdasági helyzet miatt a kiadások visszafogására kényszerül. A már rutinos 250-es versenyző, Tóth Imre az idén szeretne maradandót alkotni, csapattársa Mattia Pasini lesz.

A harmincegy tagú 125-ös mezőny rendkívül tömör, még öt versenyzőt is nehéz lenne megnevezni, aki közül az idény végén a világbajnok kikerül.

Az idei sorozat április 12-én, a katari Losailban kezdődik.

Alapvető szabályváltozásról döntöttek a Nemzetközi Autósport Szövetség illetékesei: az idei Forma-1-es sorozatban már nem az összpontszám, hanem a futamgyőzelmek száma dönt a világbajnoki címről.

Rossi a 46-os "járaton"
Rossi a 46-os "járaton"
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.