Jó karban lévő ötvenes
Csakhogy akadnak olyanok is, akik szerint a kétségkívül tehetséges Loeb minden idők leggyengébb mezőnyében aratja sikereit; ebben az állításban szintén van igazság. A Citroent kormányzó franciának évek óta csupán a fordos sofőrök a vetélytársai, illetve Marcus Grönholm tavalyelőtti visszavonulása óta már azok sem igazán... A konkurencia fokozatosan csökkent, a Toyota, a Peugeot, a Seat, a Hyundai, a Skoda, a Mitsubishi, a Subaru egymás után vonult ki a raliból, hogy maradjon az immár unalmas párharc. A Ford legfeljebb havon és murván ellenfél; a Citroen erejének és Loeb klasszisának köszönhetően már azon sem mindig.
A létszám - és ezzel az izgalom - fokozatosan csökkent. Még 2003-ban is nevezett hat csapat (Citroen, Ford, Peugeot, Subaru, Skoda, Hyundai), hogy mára csak az első kettő maradjon. A legizgalmasabbak a kilencvenes évek voltak, sok csapattal és megannyi sztárral. Amikor Sainz 1992-ben másodszor is világbajnok lett, nem kevesebb, mint kilenc csapat (Lancia, Toyota, Ford, Subaru, Mitsubishi, Nissan, Audi, Renault, Opel) indult. Abban az évben a tizennégy futamgyőzelmen hatan osztoztak; a tavalyin mindössze hárman.
Didier Auriol 1994-ben nyerte a sorozatot; csupa korábbi, illetve majdani világbajnok végzett mögötte. Második lett Sainz (1990, 1992), harmadik Kankkunen (1986, 1987, 1991, 1993), negyedik Colin McRae (1995). Miki Biasion (1988, 1989) csak a hatodik helyet szerezte meg, Mäkinen (1996-1999) csupán a tizedik, Stig Blomqvist (1984) pedig a 15. pozíciót érte el.
Sebastien Loeböt 2004-ben koronázták meg először: neki már csak két világbajnok, a már említett Grönholm (2000, 2002), illetve Petter Solberg (2003) jutott. Most meg már - rajta kívül - egy sincs a mezőnyben...