Balatonring, alaphelyzet

Az alapkőletételi ceremóniával egy időben tegnap elkezdődött a sávolyi gyorsasági motoros versenypálya építése. A munkagépek "pilótáinak" bele kell taposniuk a gázba, mert szorít az idő: nem egészen tizenegy hónap múlva rajtolna a Balatonringen a világbajnoki mezőny.

Amikor Talmácsi Gábor világbajnok motorversenyző huszadszorra is megválaszolta azokat az "újságírói kérdéseket", hogy milyen benyomásai vannak új, 250-es gépéről (jók), ki a barátja a pilóták közül (Tóth Imivel sokat bulizunk), mit érez most, a Balatonring alapkőletételi ünnepségén (örül), felemelte kezét, s rövid szünetet kért. Hátat fordított a kamerák rengetegének, és a Sávolyt övező erdők, mezők felé tekintett. Némi bizonytalanság látszott az arcán, ahogy a még szinte érintetlen vidékre pillantott, de néhány perc múlva már magabiztosan mondta: "Régi vágyam válik valóra azzal, hogy jövőre itt, Sávolyban, magyar pályán, magyar nézők előtt versenyezhetek."

A Talmácsi arcán tükröződő kétely nem egészen alaptalan: több hónapos előkészítő munka után csak tegnap - az alapkőletételi ceremóniával egy időben - kezdődött el a Somogy megyei Sávoly határában a pálya építése. Ez pedig azt jelenti: szorít az idő. Nem egészen tizenegy hónap alatt kell megépíteni a 4232 méter hosszú, később akár 100 ezer néző befogadására alkalmas Balatonringet és az elengedhetetlen kiszolgáló létesítményeket, hiszen 2009. szeptember huszadikára tűzték ki a gyorsasági motoros világbajnokság 14. futamát, a Magyar Nagydíjat. (A Balatonringet - mint arról korábban többször beszámoltunk - a spanyol Sedesa csoport építi fel 80 millió eurós beruházás során. A pályát a Balatonring Zrt. működteti majd, aminek 30 százalékos részesedéssel a Magyar Turizmus Zrt., 70 százalékban pedig a spanyol Worldwide Circuit Management S.L. a tulajdonosa. A pálya mellett később szálloda, termálfürdő is épül, az összesen 200 millió eurós beruházás nyomán 800-1000 ember juthat munkához.) Az építkezés szoros határidejére utal Újhelyi István országgyűlési képviselő, a beruházást segítő "kormányzati mentor" alapkőletételi ünnepségen elejtett megjegyezése is, miszerint enyhe, száraz télért szorít, hogy semmi ne akadályozza a munkát, időben elkészüljön a pálya. Arra a felvetésünkre, hogy mi történik, ha mégis kemény tél köszönt ránk, a politikus azt felelte: a legrosszabb esetben csúszhat egy évet a magyar futam, de ennek esélye szinte nulla.

Noha Újhelyi egyelőre óvatos, Vicente Cotino, a beruházó Sedesa-csoport elnöke egészen biztos abban, hogy nem lesz késés, időben elkészül a pálya. Hasonlóan optimista Jorge Martinez Aspar, a Worldwide Circuit Management S.L. elnöke, négyszeres világbajnok motorversenyző is. Carmelo Ezpeleta, a MotoGP jogait tulajdonló Dorna Sports S.L. vezérigazgatójának pedig afelől sincs kétsége: jövő szeptemberben telt ház lesz a Balatonringen.

Íme, a terv, avagy a sávolyi ring technikai adatai:

A pálya hossza: 4232 méter.

Szélessége: 1415 m.

Becsült legnagyobb elérhető

sebesség: 315 km/óra.

Becsült elérhető

átlagsebesség: 166 km/óra.

A leghosszabb egyenes: 840 m. Kanyarok száma: 16

(8 bal és 8 jobb).

Befogadóképesség: 80 000 néző.

Parkolóhelyek száma

(versenynapokon): 20 000 autó

és 12 000 motorkerékpár

Állandó parkolóhelyek

száma: 9000.

Bokszok száma: 46.

Sávolyi kép - gép itt, gép ott
Sávolyi kép - gép itt, gép ott
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.