Timo és csapata
Az eső azonban kétszer is leszakadt; először a mindig is rizikós rajt idején, majd néhány körrel a vége előtt. Hamilton a start utáni tülekedést épségben megúszta - a tiszta besorolásban kevesen hittek -, aztán éppen akkor érkezett az égi áldás (?), amikor már minden eldőlni látszott. A tulajdonképpen békés körözgetésből váratlanul flúgos futam lett: előbb a már lekörözött Robert Kubica okozott ramazurit, majd úgy tetszett, az ifjonti lendület hajtotta Sebastien Vettel kavar bele a történetbe azzal, hogy megelőzte Hamiltont. Egy körrel a vége előtt az a tragikus végkifejlet fenyegette a britet, hogy a tavalyi egypontos "vereség" után az idén azonos pontszámmal szorul a második helyre. Két kanyarral a vége előtt Timo Glock - az egyetlen, aki nem tetetett fel a végén száraz gumit - az ömlő esőben lelassult, Hamilton így tudta megelőzni, és így érhetett be ötödikként a már ünneplő Massa-tábor és a brazil szurkolók legnagyobb megrökönyödésére.
"5488 km után az utolsó 850 méteren dőlt el minden" - írta találóan hétfői számában a Marca című spanyol lap. Az angol újságok dicshimnuszából legyen elég a Daily Mailt idézni: "Lewist kegyeikbe fogadták az istenek, idegtépő hajrával végre megszerezte a címet. A fantasztikus utolsó körben dőlt csak el, hogy az ő fejére kerül az autósport legfényesebb koronája." Az olasz lapok érthetően a csalódottság hangján értékelnek. "Lélegzetelállító záró felvonás volt! Az első fekete világbajnok a Toyota németjének köszönheti címét" - kombinál a La Stampa. "Őrületes végjáték, Massát az orránál fogva vezették" - véli a Corriere della Sera. "Íme, korunk bajnoka: önző, öntörvényű, időnként alattomos, és mindenre kész a célja eléréséért" - írja a "tárgyilagos" francia Liberation.
Természetesen megszólalt a verseny főszereplőinek egyike, Glock is, aki ekképp summázta a történteket: "Nem én ajándékoztam a világbajnoki címet Lewisnak, azt ő nyerte meg." Ezzel tömör választ adott azoknak, akik szerint összejátszott a brittel annak sikere érdekében. "Hat körrel a vége előtt érdeklődtem a csapatnál a gumijaim állatáról és a várható időjárásról. Magam döntöttem úgy, hogy még egy kört megpróbálok, majd még egyet, aztán még egyet. Végül úgy határoztam, hogy már nem érdemes kiállni, száraz gumival kell befejezni a versenyt. A csapatomat szerettem volna minél több ponthoz juttatni, és nem azzal törődtem, milyen pozícióban halad Hamilton."
Hiba volna kételkedni a német pilóta mondandójának őszinteségében, ám azt azért rögzítsük, hogy a Toyotának esélye sem volt előrébb kerülni az ötödik helynél, ahogyan hátrább sem csúszhatott a csapat. Az is igaz ugyanakkor, hogy csúnya tréfa lett volna a sorstól, ha Hamilton ismét lemarad a világbajnoki címről. Massa most ugyanazt a mélységes csalódást érezhette, amelyet a brit tavaly, ugyanitt. Hamilton példája mindazonáltal a brazil számára is ösztönző lehet: a legmélyebb kútból is ki lehet mászni.