Brit vagy brazil nagydíj?

Most, hogy nyakunkon az idényzáró Forma-1-es futam, bizonyos kollégák nem röstellnek filozófiai magasságokba emelkedni, és Lewis Hamilton kapcsán Hérakleitoszt idézni. Az amúgy erőltetett párhuzam - kétszer nem léphetünk ugyanabba a folyóba - alapja az, hogy a brit autós tavaly is hét pont előnnyel várta az utolsó futamot, az idén is; és ha tavaly sikerült elbuknia az interlagosi versenyt, miért ne bukhatná el az ideit is. A különbség annyi, hogy akkor Kimi Räikkönen volt az esélyleső, most Felipe Massa; ne feledjük, az utóbbi brazil, vagyis hazai pályán próbálkozik, és az esetleges helycsere így nagyobbat is szólna, mint az egy évvel korábbi.

A sokakat foglalkoztató kérdést fogalmazzuk meg egyszerűen: két, egymást követő idény végét is el lehet-e ügyetlenkedni? Tagadhatatlan ugyanis, hogy a McLaren stábja különös tehetséggel képes bármekkora előnyt eltékozolni, és ebben remek partner a második Forma-1-es idénye végén is változatlanul forrófejű Hamilton. (Tavaly 17 pont volt az előny két futammal a vége előtt, mégis kevésnek bizonyult.) Most például akkor is világbajnok lehetne a brit, ha Massa nyer, és ő csupán az ötödik helyen ér célba, de hát ez - legalábbis Räikkönennel szemben - tavaly is igaz volt, aztán mi lett belőle... Hamilton szempontjából most annyi a könnyebbség, hogy saját csapattársa nem veszélyes rá: esztendeje a nem éppen hőn szeretett Fernando Alonso is nyerhetett volna, a brit fejetlen versenyzésének köszönhetően egy második hellyel is világbajnok lehetett volna a spanyol, de Brazíliában csak harmadikként ért célba; a mclarenes fiúk esztelen vetélkedését Räikkönen széles vigyorral köszönte szépen, és - mindkettőt egy ponttal megelőzve - világbajnok lett...

Mindazonáltal a rangsorban szerény hetedik, a csapattársától 43 ponttal lemaradó Heikki Kovalainen önérzeteskedik, mondván, sehol nincs az előírva, hogy neki segítenie kell Hamiltont. Miután - elsősorban a finn szerényebb teljesítményének köszönhetően - a McLaren tizenegy pontos hátrányban van a konstruktőrök versenyében a Ferrari mögött, indokolt volna a nagyobb szerénység, és talán nem kellene csatlakozni a britet szapulókhoz. Az ugyanis tagadhatatlan, hogy érdes vezetési stílusával Hamilton magára haragította csaknem a teljes mezőnyt, ami az álmoskönyv szerint nem éppen szerencsés egy sorsdöntő futam előtt. Ezek a fiúk vannak annyira rafináltak, hogy véletlen balesetnek "adjanak el" egy belecsúszást, és ezzel nem akartam az ördögöt a falra festeni...

A Brazil Nagydíj műsora egyébként a szokásos: pénteken szabadedzések, szombaton időmérő tréning, vasárnap (helyi idő szerint 15, magyar idő szerint 18 órakor) verseny.

A pilóták pontversenyének állása: 1. Lewis Hamilton (McLaren) 94, 2. Felipe Massa (Ferrari) 87, 3. Robert Kubica (BMW) 75, 4. Kimi Räikkönen (Ferrari) 69, 5. Nick Heidfeld (BMW) 60, 6. Fernando Alonso (Renault) 53, 7. Heikki Kovalainen (McLaren) 51, 8. Sebastien Vettel (Toro Rosso) 30.

Negyvenmillió ausztrál dollár volt a Forma-1-es Ausztrál Nagydíj vesztesége az idén. A melbourne-i futam a múlt évben 35 milliós mínusszal zárult, s a hiány a jövőben - a szervezők számításai szerint - tovább növekszik.

Hamilton, Massa: ki nevet a végén?
Hamilton, Massa: ki nevet a végén?
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.