Közel a cél

A Japán-rali következik a hét végén a világbajnoki sorozatban, mégis a brit rendezők aggódnak: komoly esélye vannak annak, hogy az idényzáró walesi versenyre semmi izgulnivaló nem akad.

Ez egyben azt is jelentené, hogy Sebastien Loeb történelmet írna, ugyanis a hét végén - megszakítás nélkül - ötödször is világbajnok lehet; ez a bravúr még senkinek sem sikerült. A francia tagadhatatlanul sokat köszönhet "örökös" riválisának, a múlt évad végén visszavonult Marcus Grönholmnak, aki a harmadik és a negyedik győzelmet szinte odaajándékozta.

Tavalyelőtt ugyanis Loeb a kezét törte, ezért néhány versenyt ki kellett hagynia. Így történhetett, hogy nagy pontelőnnyel vezetett ugyan, ám távollétében Grönholm egyre csak nyomult előre. Mígnem az ausztrál futamon hibázott, és ezzel matematikailag is reményét veszítette az előzésre.

A finn még "nagyvonalúbb" volt 2007-ben: biztosan vezetett, ám Japánban és Írországban is kiesett, emiatt aztán az idényzáró walesi versenynek már nem volt különösebb jelentősége; Loeb csak úgy bukhatta volna el a vb-címet, ha, mondjuk, villám csap a motorba. Nem csapott, ezért aztán minden idők talán legunalmasabb futama végén negyedszer is örülhetett.

És valószínűleg most jön az ötödik. A francia ugyanis aligha viszonozza a szívességet; ám ha mégis közbejönne valami, tizennégy pontos előnye több mint megnyugtató. Köszönhetően a Ford két finnjének, Mikko Hirvonennek és Jari-Matti Latvalának, akit Loeb hazai (murvás) pályán vert meg július elején; az aszfaltos folytatásban már nem volt esély a francia megfékezésére.

Nagyobb fájdalom a Ford-csapat háza táján az, hogy két győztes idény után elszállni látszik a konstruktőri vb-cím is, ugyanis a Citroen jelenleg 23 pont előnynyel vezet. Az egyéni versenyre visszatérve: Loeb egy szolid harmadik hellyel is világbajnok lehet Japánban, ám aligha elégszik meg az "éppen csak dobogóval"... Tíz futamot nyert az eddigi tizenháromból - a legutóbbi ötöt zsinórban -, vagyis a japán murván is neki áll a zászló, dacára annak, hogy tavaly Hirvonen végzett az élen.

A mezőny huszonkilenc gyorsasági szakaszt teljesít; az össztáv 344 kilométer a Szapparó környéki pályákon.

A vb-verseny állása az utolsó előtti futam előtt (a győzelemért 10, a második helyért 8, a harmadikért 6 pont jár): 1. Loeb (Citroen) 106, 2. Hirvonen (Ford) 92, 3. Sordo (Citroen) 59, 4. Atkinson (Subaru) 45, 5. Latvala (Ford) 42, 6. Solberg (Subaru) 40.

Citroen C4-el versenyző Sebastian Loeb a Török Rally-n Anatalyan 2008. június 15-én
Citroen C4-el versenyző Sebastian Loeb a Török Rally-n Anatalyan 2008. június 15-én
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.