Loeb ráhajt az ötösre
Ehhez kellett az a bravúr, hogy "saját" pályáján verje meg a Ford két finnjét, no meg az is, hogy az Új-Zéland-ralin Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala nyerő helyzetből packázza el az esélyeit. Így szerzett nyolcpontos előnyt Loeb, és a Hirvonennel szembeni különbség a hét végén esedékes Katalán-rali után minden valószínűség szerint "vastagodik".
Az egy hónapos szünet után megrendezendő spanyolországi versenyt ugyanis szélvészgyors aszfaltutakon rendezik, és azokon Loeb (meg a Citroen) verhetetlen. Bizonyíték erre az is, hogy a legutóbbi három katalán erőpróbát egyaránt a francia pilóta nyerte, Forddal legutóbb 2004-ben Markko Märtin tudott nyerni. További rossz hír a Ford számára, hogy a következő versenyt, az egy hét múlva esedékes Korzika-ralit is aszfalton rendezik, vagyis könnyen elképzelhető, hogy tíz napon belül eldől a világbajnoki cím sorsa. Mindazonáltal az elmúlt két idényben a konstruktőrök versenyét nyerő istálló megpróbálkozik a lehetetlennel: a tehetséges, ám sokat rontó Latvala autójába Francois Duvalt ülteti, a finn pedig viszszatér a gyökerekhez, és Stobart Fordot vezet majd.
A tizennyolc gyorsasági szakasz össztávja 353,62 km; a tavalyihoz képest két új speciális etap került a műsorba.
A vb-pontverseny állása: 1. Loeb (Citroen) 86 pont, 2. Hirvonen (Ford) 78, 3. Sordo (Citroen) 51, 4. Atkinson (Subaru) 40, 5. Latvala (Ford) 34, 6. P. Solberg (Subaru) 32, 7. H. Solberg (Ford) 22, 8. Galli (Ford) 17. A konstruktőrök versenyében húsz pont a Citroen előnye a Forddal szemben.