Micsoda éjszaka lesz!
Utóbbiakat illetően a többség - legalábbis a nyilatkozatokat tekintve - kivételes érdeklődéssel tekint az erőpróba elé; nyilván azért is, mert a csapatvezetők az akklimatizáció érdekében hajnali három-négy óránál korábban nem engedélyezik a lefekvést, így a többség filmekkel és videojátékokkal szórakoztatja magát addig, amíg el nem jön a "takarodó". A hangulatot David Coulthard (Red Bull) bemondása érzékelteti a leginkább: "Örülök a megváltozott időrendnek, mert így végre engedéllyel mehetek éjszakai bárokba!"
A részvevők a mai edzések előtt persze már igyekeztek "belakni" a pályát: nem csupán a hagyományos módon, hanem - amint azt például a pontversenyben egy "fával" vezető Lewis Hamilton tette - "körsétával", továbbá szimulátor segítségével. Érdekesség, hogy az új elemtől - a mesterséges fénytől - szinte senki nem fél; annál több aggodalom fogalmazódik meg a magas hőség és a páratartalom, valamint a várható eső miatt. A gondos csapatvezetők igyekeznek is fölkészíteni versenyzőiket az elképzelhető legrosszabb szituációra: naná, hatalmas "zuhéban", fülledtségben és este autózni - összességében - fokozott koncentrációt igényel.
A szingapúri az egy év híján hatvanesztendős múltra visszatekintő Forma-1 kerek nyolcszázadik viadala. Hogy a jubileum emlékezetes lesz, az nem is kétséges...
A pálya
A szingapúri üzleti negyedben kialakított, "szimpla" irodáktól és felhőkarcolóktól övezett, huszonnégy balkanyarral spékelt pálya 5067 méter hosszú. A helyi idő szerint este nyolckor kezdődő versenyen 310 kilométer - hatvanegy kör - vár a pilótákra, akik autójukkal elérhetik a 300 kilométer per órás sebességet. Az aszfaltot 1600, egyenként 3000 lux erősségű reflektor borítja fénybe (az esti labdarúgó-mérkőzéseket általában negyedekkora világítás mellett rendezik). A futam bírái - a sportág történetében szintén először - úgynevezett világító zászlókat használnak majd.