Kiszáll a Ferrari?
Az olasz istálló azt kifogásolta, hogy a FIA Világtanácsának döntése értelmében a csapatok jövőre nem költhetnek többet 40 millió fontnál. "Nem nevezzük be az autókat a vb-re, ha érvényben marad a határozat" - áll a Ferrari közleményében.
A Ferrari az egyetlen konstruktőr, amely 1950 óta megszakítás nélkül részt vesz a Forma-1-ben.
A Toyota és a Red Bull ugyancsak azzal fenyeget, hogy kiszáll az F1-ből, ha a nemzetközi szövetség nem változtatja meg döntését. "Időben tájékoztattuk a csapatokat a szabályváltoztatásokról, ezen túlmenően nincs hozzáfűznivalónk az ügyhöz" - mondta az FIA egyik szóvivője.
Azoknak az istállóknak, amelyek el szeretnének indulni a 2010-es vb-n, május 29-ig le kell adniuk nevezésüket, s nyilatkozniuk arról, hogy vállalják-e a költségvetési limitet, amellyel több fejlesztési lehetőséghez jutnak.
A FIA április végén jelentette be, hogy jövőre nagyobb technikai szabadságot kapnak azok az istállók, amelyek vállalják, hogy nem költenek többet, mint a nemzetközi szövetség világtanácsa által meghatározott évi 40 millió font. A tervezet értelmében azoknak az istállóknak, amelyek önkéntesen elfogadják, hogy ezt az összeget nem lépik túl, nem kell maximalizálniuk a motorok fordulatszámát, valamint két szezon között bármennyit tesztelhetnek, versenypályán és szélcsatornában egyaránt. A limitbe nem tartoznak bele a versenyzők fizetései, az esetleges pénzbüntetések, valamint a motorok előállításának költségei.
A nemzetközi szövetség arról is döntött, hogy a következő esztendőben már nem lehet tankolni a futamok alatt, valamint tilos lesz a gumimelegítő paplanok használata, és azt sem engedik meg, hogy más, melegítésre alkalmas szerkezetet használjanak a csapatok.
A határozatok nyilvánosságra hozatala után a Ferrari azonnal kijelentette: megvétózza az új szabályok bevezetését, s ha maradnak a korlátozások, jövőre nem indulnak el a sorozatban. Max Mosley, az FIA elnöke azonban visszautasította a maranellóiak fenyegetőzését.
"A Ferrari nélkül is meglennénk, habár nagyon sajnálnánk az elvesztését. Mindenképpen életbe lép 2010-ben a költséghatár" - szögezte le Mosley.
A múlt héten a szövetség azt is bejelentette, hogy 2010-ben az a pilóta nyeri a Forma-1-es világbajnoki sorozatot, aki az idény során a legtöbb futamon tud győzni.
A költségvetési limit ötletének napvilágra kerülése óta a korábban kiváló vázakat gyártó Lola, a teljes egészében amerikai USF1 elnevezésű alakulat, valamint az Aston Martin is jelezte jövő évi részvételi szándékát.