Gyógyulj meg, Felipe Massa!
"Felipe Massa kómában."
"Milliméterre a haláltól."
"Koponyáján acélrugó ütött léket."
"Csoda, hogy még él."
Kell-e mondani, milyen hangulat uralkodott vasárnap délelőtt a Hungaroringen... A Ferrari brazil pilótájának szombati, címlapos drámája - amikor is az előtte haladó honfitárs, Barrichello autójáról leszakadt, nyolcszáz grammos rugó fejen találta - mindenkit elborzasztott, s bár jelenleg úgy fest, hogy a koponyatörést követően az Állami Egészségügyi Központban életmentő műtéten átesett, mesterségesen altatott, majd vasárnap rövid időre fölébresztett klasszis felépülhet, a 260 kilométer/órás sebességnél bekövetkezett baleset pillanatait aligha felejti el bárki is.
Miként némely vasárnap megjelenő lap végletekig nagyított, a roncsolt fejrészre fókuszáló fotói is megmaradnak az emlékezetben, csak éppenséggel más előjellel...
A futam előtti órákban - diszkrét tónusban - Bernie Ecclestone jogtulajdonos és Varga Zoltán sportot felügyelő önkormányzati miniszter bejelentette: a Magyar Nagydíj 2011-ben lejáró szerződését 2016-ig meghosszabbították.
Mind ez idáig csupán a szándék volt biztos, most már az aláírások is szerepelnek a dokumentumon, amelynek értelmében 2012-től 2016-ig nem az eddigi tíz százalékkal emelkedik a jogdíj éves mértéke, hanem - mint Varga fogalmazott: "kemény és korrekt tárgyalások végén" - hét és fél százalékkal.
Az idén fizetendő összeg - a tavalyi 18,2 millió dollár után - 20 millió dollárt, azaz csaknem 3,8 milliárd forintot tesz ki; a szakemberek szerint e kiadás az idegenforgalmi bevételekből bőséggel "visszajön". Más kérdés, hogy a gazdasági válság hatására ebben az évben kevesebb nézőt vonzott a Grand Prix; a célegyenest „kísérő" lelátón például jócskán maradt üres szék...
Akik viszont ott ültek, élesben láthatták, amint pole positiont elfoglaló Alonso kiröpül a nyitány után, a negyedikként startoló, Hamilton pedig kőkemény manőverekkel igyekszik előrébb jutni. A két Red Bull-menő közül a másodikként rajtoló Vettel „beragadt", Webber pedig csatába bonyolódott a brit címvédővel: először „átadta" neki a második helyet, ám rögvest visszaelőzte őt.
Időközben a hetedikként induló Räikkönen fölkapaszkodott negyediknek, s száguldott Alonsóék után. Így jutottunk el a tizenkettedik körig meg a már készülő eposzokig, hogy tudniillik mennyire följavult Mogyoródra ennek az Alonsónak a Renault-ja, amikor is a spanyol versenyző kiszaladt a bokszba, visszatérvén pedig - a szerelők hibája folytán - elhagyta kocsija jobb első kerekét.
Kisvártatva véget is ért számára a Magyar Nagydíj - ijesztő, ahogyan itt le-leestek az alkatrészek az autókról; a spanyol exvilágbajok gumija is pattogott szépen az aszfalton -, Hamilton pedig élt a lehetőséggel, s az élre állt. Aztán az egyszerre kiálló Webber és Räikkönen összecsapott a bokszban: a lelátói hűhától kísért szervizútbéli esemény végén a finn pilóta benyomta magát az ausztrál kolléga elé.
Eztán a Red Bull újabb rossz hírt könyvelhetett el, tudniillik a megméretés eleje óta permanens gondokkal küszködő, a rajt adok-kapokjából rosszul kijövő Vettel kénytelen volt búcsút inteni a mezőnynek.
Hamilton, Räikkönen, Webber: a hetven körös verseny középső szakaszán ez volt a sorrend, s a technikás pályán végignézve valami azt súgta, aligha lesz változás az élen... A trió mögött amúgy jobbára a Rosberg, Glock, Trulli, Kovalainen négyes igyekezett; s hogy hová tűnt az éllovas Button? Noha darab ideig Hamilton mögött autózott, élmenő pályatársai után lassan őt is tankolni szólították, így - bukva átmeneti helyzeti előnyét - visszakerült a "szürkék" közé.
Mármost a sorrend valóban nem változott: az eddig mélyrepülő McLaren - Hamilton győzelmével - "hozta" Magyar Nagydíjat, egyebekben pedig...
Egyebekben pedig maradjunk annyiban, hogy gyógyuljon meg Felipe Massa.
Végeredmény (70 kör, 360,630 km):
1. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 1:38:23.876 (átlag: 186,973 km/ó)
2. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 11.529 mp hátrány
3. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 16.886 mp h.
4. Nico Rosberg (német, Williams) 26.967 mp h.
5. Heikki Kovalainen (finn, McLaren-Mercedes) 34.392 mp h.
6. Timo Glock (német, Toyota) 35.237 mp h.
7. Jenson Button (brit, Brawn GP) 55.088 mp h.
8. Jarno Trulli (olasz, Toyota) 1:08.172 p h.
9. Nakadzsima Kazuki (japán, Williams) 1:08.774 p h.
10. Rubens Barrichello (brazil, Brawn GP) 1:09.256 p h.
11. Nick Heidfeld (német, BMW-Sauber) 1:10.612 p h.
12. Nelson Piquet Jr. (brazil, Renault) 1:11.512 p h.
13. Robert Kubica (lengyel, BMW-Sauber) 1:14.046 p h.
14. Giancarlo Fisichella (olasz, Force India) 1 kör h.
15. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) 1 kör h.
16. Sébastien Buemi (svájci, Toro Rosso) 1 kör h.
Leggyorsabb kör: Mark Webber 1:21.931
A vb-pontverseny állása a 10. futam után (még 7 van hátra):
Pilóták:
1. Jenson Button 70 pont
2. Mark Webber 51,5
3. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 47
4. Rubens Barrichello 44
5. Nico Rosberg 25,5
6. Jarno Trulli 22,5
7. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 22
8. Lewis Hamilton 19 9. Kimi Räikkönen 18
10. Timo Glock 16
11. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 13
12. Heikki Kovalainen 9
13. Nick Heidfeld 6
14. Sébastien Buemi 3
15. Robert Kubica 2
16. Sébastien Bourdais (francia, Toro Rosso) 2
Csapatok:
1. Brawn GP 114
2. Red Bull 98,5
3. Ferrari 40
4. Toyota 38,5
5. McLaren-Mercedes 28
6. Williams 25,5
7. Renault 13
8. BMW-Sauber 8
9. Toro Rosso 5
Következik: Európa Nagydíj (Valencia), agusztus 23.