Forma–1: kiszáll az ING is
Vagyis a Renault 2010-től nem számíthat a banki és biztosítási üzletben érdekelt, amszterdami székhelyű konszerntől évente folyósított több mint 50 millió euróra.
Az ING távozása mindazonáltal nem "ütötte ki" Flavio Briatorét. A Renault olasz csapatfőnöke szerint már jó ideje tudják, hogy más szelek fújnak, s csak szigorú takarékoskodással képesek túlélni a globális pénzügyi válság Forma-1-es mellékrengéseit. Briatore azt mondta: új szponzorok után néznek, neveket azonban nem említett. Spórolnia az ING-nek is kell, méghozzá egymilliárd eurót: a cég ezért nem hosszabbítja meg az évad végén lejáró, a Renault-val eredetileg három évre kötött szerződést. A teljes képhez tartozik, hogy maga a Renault-konszern is súlyosan veszteséges, az anyacégtől Briatoréék aligha várhatnak bármiféle többlettámogatást.
A BMW-Sauber a Credit Suisse mellett egy másik szponzort, a Dell számítógépgyártót is elvesztette. A duó "padlófékezése" éves szinten több mint 17 millió eurótól fosztja meg a német csapatot. A Credit Suisse tavaly több mint 5,4 milliárd eurót bukott a világméretű pénzügyi válságban. Egy másik jónevű csapatot, a brit Williamset maga a Forma-1 nagyhatalmú ura, Bernie Ecclestone mentett meg az összeomlástól. A hírek arról szólnak, hogy a pénzügyi válságban 28 milliárd eurót eltapsoló Royal Bank of Scotland előbb-utóbb kénytelen lesz felmondani a Williamsszel kötött szponzori szerződését.
Marc Surer korábbi Forma-1-es pilóta most egyenesen azt jósolja, hogy a bankok egytől egyig eltűnnek a száguldó cirkusz világából. Az 1980-as években az Arrows, illetve a Brabham színeiben versenyző svájci versenyző szerint a globális pénzügyi válság kirobbanásért felelős bankok nem is illenek bele a tömegeket vonzó autósport világába. Surer a sid sporthírügynökségnek nyilatkozva azonban nem temette el teljesen a tavalyi versenyprogramhoz képest az idén két futamot "megspóroló" Forma-1-et. Ecclestone és a csapatok ugyanis azt a "halálos csapást" is átvészelték, amit a dohánygyártó multik kiszállása jelentett.
Az ING a Magyar Nagydíj, továbbá az Ausztrál, a Belga és a Török GP főszponzora is. Frank Tamás, a Hungaroring Zrt. alelnöke január végén úgy nyilatkozott az MTI-nek, hogy a Forma-1 jogtulajdonosának élő szerződése van az ING-vel, így a céggel kapcsolatos költségcsökkentések nem érintik a mogyoródi versenyt.