Forma-1: Vettel tovább szárnyal
Sebastian Vettel az idén negyedszer nyithatott futamot az első rajtkockából: minthogy az autós gyorsasági világbajnokság Török Nagydíja az év negyedik versenye, ennél jobban - e tekintetben - aligha teljesíthetett volna... A német pilóta - akin nem érződött pénteki balesete, amikor a vizes aszfalton széttörte kocsiját - a startnál úgy is jött el, ahogyan azt megszokhattuk tőle, és fölényét a vetélkedő végéig megtartotta.
Miután nyilvánvalóvá vált, hogy a címvédő Red Bull-vezetőt nem szorítja meg senki, a kérdés legföljebb az volt: miként pofozkodik mögötte márkatársa, Mark Webber, továbbá a McLaren és a Ferrari két-két pilótája. Nem utolsósorban a "kakukktojás" Nico Rosberg, aki a nagyratörő Mercedes alkalmazottjaként ezúttal prímán kapta el a rajtot, s rögvest Webber elé vágott. Lewis Hamilton ellenben elszámította magát, s lejjebb sorolt, hogy aztán a többeikkel hatalmas közelharcba bonyolódjon.
Jellemző a futam "élességére", hogy bokszutcai előzést is följegyezhettünk. Történt, hogy Felipa Massa - még a vetélkedő első szakszában - megelőzte Lewis Hamiltont, majd a páros egyszerre rongyolt be a szervizbe, ahol aztán a McLaren szerelői voltak serényebbek, így a ferraris - szinte karambolba bonyolódva kollégájával - a brit mögött ért vissza a pályára. (Később Hamiltonnak már nem volt ekkora szerencséje: újabb szervizelésénél - egy baki folytán - a kelleténél tovább tartották bent.)
Egyebekben volt minden... Elképesztően gyűrte egymást például Hamilton és csapattársa, Jenson Button, hihetetlenül nyomta Fernando Alonso, s a hátsó régiókban is akadt ok a szisszenésre: speciel Vitalij Petrov és az óvatlanabbnak tetsző Michael Schumacher duettje nyomán a német klasszis jelentősen visszaesve, a huszonkettedik helyről navigálhatta tovább épnek immár korántsem nevezhető Mercedesét.
Három vagy négy kiállás? Kemény gumi vagy lágy gumi? Amint azt az idén megszokhattuk már, leginkább ezek a kérdések vetődtek föl a futam alatt, s valóban: az idei Forma-1 - a vonatkozó szabályok folytán - minden idők legtechnikásabb, legtöbb tervezést és odafigyelést igénylő évadjainak egyike.
Fernando Alonso, Webber, Button, Hamilton, Rosberg: e kvartett a folytatásban is iszonyatos csatát folytatott egymással. Hogy egyebet ne mondjunk, hat körrel a vége előtt a Vettel mögött haladó Alonso Ferrariját hihetetlen manőverrel, pazar centizéssel megelőzte Webber... De a végjátékban Rosberg is lehagyta Buttont; az ember már számolni sem tudta, ki, hányszor verte meg a másikat...
A végső sorrend mindenesetre így festett: Vettel (idei harmadik sikerét aratta), Webber, Alonso, majd némi "spéttel" beérkezve Hamilton, Rosberg, Button, Heidfeld, Petrov, Buemi, Kobajasi. A konklúzió meg az, hogy bármennyire is jók a vetélytársak, a Red Bull - amely idei első "dupláját" ünnepelhette - egyelőre verhetetlen.
Török Nagydíj: 1. Sebastian Vettel (német, Red Bull), 2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull), 3. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari), 4. Lewis Hamilton (brit, McLaren), 5. Nico Rosberg (német, Mercedes), 6. Jenson Button (brit, McLaren), 7. Nick Heidfeld (német, Renault), 8. Vitalij Petrov (orosz, Renault), 9. Sebastien Buemi (svájci, Toro Rosso), 10. Kobajasi Kamui (japán, Sauber). A vb-pontverseny állása. Pilóták: 1. Vettel 93, 2. Hamilton 59, 3. Webber 55, 4. Button 46, 5. Alonso 41. Konstruktőrök: 1. Red Bull 148, 2. McLaren 105, 3. Ferrari 65.