F1: latin nap Malajziában
„A rajtelsőségért és a győzelemért akarunk harcolni, de egyelőre csak arra koncentrálhatunk, hogy ne veszítsünk túl sok pontot a vetélytársakkal szemben.” Meglepő kijelentés egy olyan embertől, aki néhány perccel korábban megnyerte a Maláj Nagydíjat. Fernando Alonso később azért megmagyarázta szokatlan visszafogottságát: egyfelől meglepte az eredmény, másfelől pedig győzelme ellenére is úgy véli, hogy még mindig lemaradásban van a Ferrari, továbbra sem favorit. Alighanem csapatánál is így vélekednek, hiszen különösen megbecsülték a kétszeres bajnok diadalát: a spanyol versenyzőt „varázsló” feliratú táblával fogadták a bokszutcában.
Alonso ezúttal valóban varázslatosan autózott. Meglehetősen hátulról kezdte a futamot, hiszen a szombati időmérőn – amelyen megint a két McLaren-pilóta, Hamilton és Button volt a leggyorsabb, megelőzve Schumachert – csak a nyolcadik helyre kvalifikálta magát. Rögtön a rajt után azonban javított néhány helyet, majd kiváltképp eljött az ő ideje, amikor a heves esőzés miatt megszakított futamot jó fél órás kényszerszünet után újraindították. A vizes pályán elemében volt, ráadásul – miközben a változó időjárási viszonyok zsákbamacskához tették hasonlatossá a kerékcseréket –, neki rendre jókor, jó gumit tettek fel, így hamar az élen találta magát. Igaz, ehhez némi szerencse is kellett: kicsúszások, koccanások miatt az élmezőnyből többen visszaestek. Grosjean, Vettel, Button, Schumacher tudna erről sokat mesélni...
Noha a spanyolt intették le elsőnek, a futamnak volt egy másik győztese is. A Sauber-Ferrarit hajtó fiatal mexikói Sergio Perez ugyanis a fél világot meglepve, remek stratégiával és tempóval a második helyre küzdötte fel magát. Sőt a hajrában beérte Alonsót is, és voltak pillanatok, amikor úgy tetszett: „dupla vagy semmi alapon” harcba száll a kétszeres világbajnokkal. Végül nem forszírozta a kétes kimenetelű csatát, amiben szerepe volt a csapatvezetés rádión érkező, utasítással felérő, kétségbeesett kérésének is: „Checo, légy óvatos, szükségünk van erre a helyezésre!” Bár a futam után felröppent a pletyka, miszerint a Sauber azért üzent így Checo becenevű pilótájának, hogy ne haragítsa magára motorszállítóját, a Ferrarit, aligha erről volt szó. Amióta ugyanis a BMW kiszállt a csapatból, az istálló csak „vergődik”, az utóbbi két évben a legjobb eredménye egy ötödik hely volt.
Miközben a futamnak két győztese is akadt, vesztesből még többet lehetett számlálni. Lewis Hamilton nem is próbálta szomorúságát leplezni az „ausztrál forgatókönyv” miatt: újra a pole-ból indult, de megint csak harmadik lett. A technikai fölényét elvesztő Red Bull kétszeres bajnoka, Sebastian Vettel csak az ötödik helyen ért volna be, de még ez sem jött össze, miután a sereghajtó HRT indiai pilótájának figyelmetlensége miatt defektet kapott, s elszálltak a pontszerzési esélyei. Az időmérőn remeklő Schumachert Grosjean pörgette meg, ám a német legalább azzal vigasztalódhatott: tizedikként megszerezte csapata idei első pontját.
Még e „schumacheri” teljesítménynek is örült volna Felipe Massa, aki újra alul múlta önmagát: míg csapattársa győzött, ő csak tizenötödikként futott be. Bár munkaadója, a Ferrari hivatalosan váltig állítja, hogy bízik „feltámadásában”, tartja magát a hír: a csapat türelme elfogyott, a brazil pilótát már az idény közben lecserélik egy tehetséges fiatalra. Nem mellékesen: a híresztelések már a maláj futam előtt is arról szóltak, hogy ez tehetséges fiatal nem más, mint egy bizonyos Sergio Perez...
Maláj Nagydíj:
1. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari), 2. Sergio Perez (mexikói, Sauber), 3. Lewis Hamilton (brit, McLaren), 4. Mark Webber (ausztrál, Red Bull), 5. Kimi Räikkönen (finn, Lotus), 6. Bruno Senna (brazil, Williams), 7. Paul Di Resta (brit, Force), 8. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso), 9. Nico Hulkenberg (német, Force India), 10. Michael Schumacher (német, Mercedes).
A vb-pontverseny állása:
Pilóták: 1. Alonso 35, 2. Hamilton 30, 3. Jenson Button (brit, McLaren) 25, 4. Webber 24, 5. Perez 22, 6. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 18, 7. Räikkönen 16, 8. Senna 8, 9. Kamui Kobayashi (japán, Sauber) 8, 10. Di Resta 7.
Konstruktőrök: 1. McLaren 55, 2. Red Bull 42, 3. Ferrari 35.