Egy fecske csinált nyarat Mogyoródon
Fotó: Mirkó István / Népszabadság |
A lelátón a Levi mellett ülő másik Michelisz-rajongó nagyon szemléletesen foglalta össze a futamot: „Szinte csak a rajt volt izgalmas." Majd hozzátette: „Ha nem Micheliszről van szó, talán untam is volna. Így viszont örültem, hogy jól elverte őket!"
Valóban, a második futam startja szorosra sikerült. A fekete Hondával Michelisz nem indult rosszul, ám a második helyről érkező angol Tom Chilton, és különösen a harmadikról kezdő holland Tom Coronel nála is jobban lőtt ki. Így a Hungaroring első, jobbos kanyarjában Michelisz olyan szűken fordult – védve a belső ívet –, hogy sokan felkiáltottak, mert úgy vélték, a védtelen külső „sávban" meglép valamelyik riválisa. Michelisz azonban ügyesen manőverezett, s onnan már a célig senki sem tudott a közelébe kerülni.
A futam első köreiben a szurkolók jó részében még élt az aggodalom a Citroenek miatt. Mindannyian tudták, hogy a francia márka képviselői az eddigi versenyvíkendeken a második futamon is – amelyben a fordított rajtrács miatt a mezőnyből kell indulniuk – szinte kiütötte az ellenfeleket. Ezúttal azonban a portugál Tiago Monteiróban emberükre akadtak. A gyári Hondát vezető pilóta mögött a második kanyartól kezdődően három Citroen tornyosult, ám a negyedik helyen hajtó Monteirón most nem találtak fogást. Pedig a közvetlen mögötte érkező kilencszeres ralivilágbajnok Sebastian Loeb mindent megpróbált.
A portugál autós Michelisznek tett nagy szolgálatot, mert nem kellett attól tartani, hogy a francia csapat – élve az eddig látott erőfölénnyel – előbb-utóbb elkapja az élen száguldó magyar versenyzőt is.
A hatásos védelemnek köszönhetően a második futam dobogójának felső fokára az első futamban nyolcadik helyezést elérő Michelisz lépett fel; másodikként Coronel, harmadikként Chilton következett. A sorozatot idáig uraló Citroen egyetlen versenyzője sem állt a pódiumon.
Fotó: Mirkó István / Népszabadság |
Az első futamban a francia márka pilótái még azt „hozták", amire számítani lehetett. A versenyt a világbajnoki címvédő argentin José Maria Lopez nyerte Micheliszéhez hasonló fölénnyel, míg a második helyet az ugyancsak Citroennel hajtó Yvan Muller szerezte meg. A harmadikként beérkező Hugo Valente meglepetést keltett, mert a Chevrolet francia pilótája két Citroent is „elkapott".
A futam előtt az eső szemerkélni kezdett, s egész nap hűvös, őszies volt az idő. Ám – Levi édesapjánál maradva – a Hungaroringen ezúttal egy fecske nyarat csinált. Vagy negyvenezer néző számára biztosan.
A vb-pontverseny állása:
1. Lopez 129,
2. Loeb 96,
3. Muller 86, ...
6. Michelisz 47.