Barrichello kipakolt
Barrichello, aki jelenleg a Honda-istállónál versenyez, azt nyilatkozta az egyik brazil tv-csatorna "Fantastico" című műsorában, hogy a ferrarisok azzal fenyegették, kirúgják, ha nem ad szabad utat nagyhírű csapattársának.
"El kellett döntenem, hogy leveszem a lábam a gázpedálról vagy nem lesz munkám. Amikor megkérdeztem Michaelt, mit tud ezekről a dolgokról, annyit mondott, hogy nincs semmi köze az egészhez" - fogalmazott a dél-amerikai pilóta, majd hozzátette: "Írásos bizonyítékaim vannak arról, hogy nagyon is tudott mindenről."
A leghíresebb "előzésre" az osztrák nagydíjon került sor 2002-ben, amikor a brazilnak szinte tövig kellett nyomnia a féket, hogy Schumacher a célvonal előtt be tudja fogni.
A brazil sértettsége
Nem kell különösebben érteni a Formula-1-hez, hogy bárki belássa: lehet „találni” egy világbajnoki címet. Lehet találni kettőt, sőt talán hármat is. De hetet?! Még azt a kérdést sem érdemes ismét felvetni, amelyet Talmácsi előzésével kapcsolatban vetődött fel 2006-ban. Mennyire kell feláldoznia magát egy versenyzőnek a csaptérdek oltárán?
Annak azonban érdemes volna utána számolni, hogy vajon hány vb elsőséget szerzett volna Schumacher, ha a brazil csapattárs nem áldozza fel magát. És mennyit nyert volna Barrichello, ha nem kell elengednie Schumachert. A végeredmény véléhetően ugyan ez lenne.
A brazil sértettsége érthető, hiszen honfitársaihoz képest szerényebben képviselte a brazil autósportot. Emerson Fittipaldi kettő, míg Nelson Piquet és Ayrton Senna három-három világbajnoki címet szerzett. Barrichello legeredményesebb évében, 2002-ben négy futamgyőzelmet aratott – Európa Nagydíj, a Magyar Nagydíj, az Olasz Nagydíj és az Amerikai Nagydíj – és ezzel a szezon végén a dobogó második fokára állhatott.
Barrichello a szezon hatodik futamán, az Osztrák Nagydíjon az utolsó körben csapatutasításra maga elé engedte a Schumachert. A tengerentúlon azonban vélhetően viszonzásként Schumacher engedte át neki a győzelmet. Az eset nagy felháborodást váltott ki, ezért 2003-tól betiltották a csapatutasítást.
A brazil és a német pilóta közti különbséget a 2002-es idényben (is) jól mutatta a pontok száma. Schumi 144 pontot gyűjtött, míg mögötte a brazil csapattárs mindössze 77-et. Érdekes lenne összehasonlítani a két versenyző pályafutását szigorúan a számok tükrében. Például a rajtelsőségek száma is árulkodhat arról, hogy mekkora a különbség a két pilóta kvalitásai között.
Bár nem vált publikussá, Schumachert, mint minden kimagasló eredményt elérő sportembert pszichológusok is vizsgáltak. Ebből kiderült, hogy képességei jóval meghaladták egy átlagos formula-1-es pilóta képességeit, és bár Schumachert sokan agresszivitása miatt kritizálták, a vizsgálati eredmények ezt soha nem támasztották alá. Ezt bizonyítja az is, hogy a német pilóta nem sok balesetet okozott vagy szenvedett el pályafutása alatt.
Barrichello sértettségét és egyre erősödő kudarcélményét csak tetézi, hogy a brazil pilóták sorában feltűnt egy újabb csillag. Nem kell nagy jóstehetségnek lenni ahhoz, hogy megjósoljuk. Felipe Massa várható eredményei tovább feledtetik a Forma-1 világában az ugyan rokonszenves, de a versenyzésből lassan végképp kiöregedő Barrichellot.