Alonso: német precizitás
Izgalom kevés, tanulság annál több akadt a Fernando Alonso (Ferrari) győzelmével zárult Német Nagydíjon. Mindenekelőtt előtt az: a rendkívül fordulatos és kiszámíthatatlan szezon félidejére egyértelművé vált, hogy a kétszeres spanyol világbajnok a legesélyesebb a vb-cím elhódítására. S nem csupán azért, mert a tizedik futam után 34 pontra növelte előnyét az összetettben: újfent bizonyította, hogy lényegében bármilyen körülmények közepette elképesztően gyors és precíz.
Jó példa erre a hockenheimi verseny szombati időmérője, amely a két héttel ezelőtti silverstone-i káoszt idézte. A kvalifikáció száraz pályán indult, a végén azonban már „bokáig érő” vízben köröztek, illetve próbáltak hajtani a pilóták. Bár a változó, korántsem ideális körülmények sokakat megzavartak, Alonso szárazon és vízen egyaránt gyors volt, így behúzta idei második pole-ját is – Sebastian Vettel (Red Bull), a később öthelyes rajtbüntetéssel sújtott Mark Webber (Red Bull) valamint Michael Schumacher (Mercedes) előtt.
A vasárnapi rajt idején már nyoma sem volt esőnek, ragyogó napsütésben, száraz pályán startoltak a pilóták, ám Alonso megint csak megállíthatatlan volt: kifogástalan rajtot vett, s bár később voltak pillanatok, amikor üldözői megközelítették, egyetlen másodpercig sem forgott veszélyben a győzelme.
Mögötte azonban akadtak érdekes események. Schumacher az esőben roppant gyors volt szombaton, szárazon viszont megint nem tudott versenyképes lenni a Mercedes, ezért hiába védekezett úgy, mintha az élete múlna egy-egy pozíción, szép lassan visszaesett. Míg a német egyre hátrább került, addig Jenson Button (McLaren) – több feledhető futama után – újra remek tempóban hajtott, s egyre feljebb kapaszkodott: féltávnál már a második volt. S a végén csak azért nem a dobogó második fokán ünnepelhetett, mert az utolsó előtti körben Vettel – vitatható módon, a pályát elhagyva – megelőzte őt.
Igaz, a német manőverét a versenybírók utóbb szabálytalannak találták, ezért húsz másodperces büntetést kapott, s az ötödik helyre „csúszott vissza.” Így pedig Button mégiscsak második lett, a harmadik helyre pedig Kimi Räikkönen (Lotus) lépett előre. Räikkönen egyébként megdolgozott az utóbb harmadik helyet érő negyedik Pozícióért: nevéhez fűződik például a futam legemlékezetesebb manővere. A Jégember – igazolva, hogy rászolgált becenevére – három kanyaron át hajtott centiméterekre Paul Di Resta (Force India) kocsija mellett, míg végre jobb helyzetbe került, s megelőzhette riválisát. Említésre méltó továbbá Lewis Hamilton (McLaren) különös „előzése”: a futam elején kocsija defektet kapott, emiatt lekörözték a britet, ám később utolérte a második helyen hajtó Vettelt, majd némi hezitálás után – a német legnagyobb megdöbbenésére, ugyanakkor szabályosan – visszavette a kört.
Bár a szezon első tíz futamán mutatott teljesítményével Alonso teljesen indokoltan vezeti a pontversenyt, távolról sincs szó arról, hogy lefutott volna a bajnokság. Csak jelzésképpen: Alonso most 34 ponttal áll a tabella élén, miközben tavaly ugyanekkor Vettelnek már 80 pontos előnye volt... Mindez pedig különösen szoros versenyt ígér a hátralévő futamokon: egyebek mellet a Hungaroringen most vasárnap esedékes Magyar Nagydíjon.
Német Nagydíj: 1. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari), 2. Jenson Button (brit, McLaren), 3. Kimi Räikkönen (finn, Lotus), 4. Kamui Kobajasi (japán, Sauber), 5. Sebastian Vettel (német, Red Bull), 6. Sergio Perez (mexikói, Sauber), 7. Michael Schumacher (német, Mercedes), 8. Mark Webber (ausztrál, Red Bull), 9. Nico Hülkenberg (német, Force India), 10. Nico Rosberg (német, Mercedes)
A vb-pontverseny állása. Pilóták: 1. Alonso 154, 2. Webber 120, 3. Vettel 110, Räikkönen 98, 5. Hamilton 92. Konstruktőrök: 1. Red Bull 238, 2. Ferrari 177, 3. Lotus 157.