Birodalmi kávéház

Megköttetett a szerződés az Advertum Kft. és a hivatásos labdarúgóliga között. A Magyar Hivatásos Labdarúgó Liga tegnapi zárt közgyűlésén megszavazta a megállapodást. A 3,1 milliárdos üzletről szóló egyezséget a klubok képviselői közül szinte senki nem látta.

Olyan megállapodást szavazott meg tegnapi közgyűlésén a Magyar Hivatásos Labdarúgó Liga, amelyet a klubok képviselői közül szinte senki nem látott. Pedig nem kevesebb, mint 3,1 milliárdos kölcsönszerződésről van szó!

A voksolás ennek megfelelően korántsem volt egyhangú (20 igen, 5 tartózkodás, 6 nem), ezzel szemben a tanácskozást követő tájékoztatón Sziki Gyula „sikertörténetként” aposztrofálta az egyezség létrejöttét. A nyíregyházi klubtulajdonos Sziki az MHLL alelnökeként beszélt, ám tudni kell, hogy a másik fél, a korábban sosem hallott Advertum Kft. alapítóinak egyike volt. (Papíron ma nincs köze a céghez.)

Az Advertum príma üzletet kötött, hiszen – azon túl, hogy államilag garantált hitelből átvállalja az MHLL tartozását – 2,1 milliárdos további hitelt kap úgynevezett „médiabirodalom” kiépítésére. Ettől a „médiabirodalom” kifejezéstől – mármint az Advertummal kapcsolatban – még a pénteken gondterheltnek tetsző klubelöljárók is rendre mosolyra fakadnak…

De hát a kluboknak nem csupán abban van súlyos felelősségük, hogy – egyetlen A4-es papírlapon rögzített kivonat nyomán – áldásukat adták a szignálásra, hanem abban is, hogy a 2001-ben a labdarúgás fejlesztésére kapott 3,1 milliárdot „eltapsolták”. (Minősített eset ebben az FTC-é, az Újpesté és a Diósgyőré, mert e három klub még a ligának sem fizette vissza száz-száz-, illetve ötvenmilliós kölcsöntartozását. Most mindhárom megszabadul ettől, ami a Diósgyőrt tekintve kiváltképp érdekes, hiszen a miskolci klubban érdekeltsége van az Advertumnak.)

Pontosabban szólva, a klubok csupán a 3,1 milliárdos adósság egy összegbeli rendezése alól mentesülnek, mert azt tizenöt év alatt – évente nagyjából 200 milliós részletekben – törleszteniük kell. Az MHLL évi bevétele jelenleg 400 millió (150 millió egy támogató cégtől, 250 millió a Duna, illetve a Sport Televíziótól).

A birodalomépítés bajnoka, a nyíregyházi székhelyű Advertum ennél nyilván többel kalkulál, mert úgy tudni, a titokzatos szerződésben vállalta, hogy évi 200 milliót fizet a kluboknak – vagy az MLSZ-nek – az utánpótlásnevelés fejlesztésére. Némely klubvezető szerint ennek megvalósulásához évi egymilliárd forintos bevételre lenne szükség, az általános vélemény azonban az: ekkora összeg realizálására nincs esély. Azoknak a többsége is így gondolja, aki – a klubok által teremtett szükséghelyzetben – megszavazta a megállapodást.

Elvégre jobb aláírni, mint hogy „jöjjön az APEH”. Feltéve, hogy jött volna… Mert az állam már annyiszor és oly sokat elengedett a futballnak. Az adóhatósággal leginkább azok hozakodtak elő, akik szorgalmazták a megállapodást.

Az Advertum nyert.

És a szakmailag-erkölcsileg amúgy is romokban lévő, régóta a saját sírját ásó magyar futball?

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.