Vízilabda: Merítés a szárazföldről
Sosem látott méretű vízilabda konferenciát rendeznek ma és holnap a mexikói Cancunban, s az előadók névsorát böngészve kétségünk sem lehet felőle: a sportáguk jövőjéért aggódó szervezők szerint tényleg nagy a baj a pólóval, s a teendők nem tűrnek halasztást. A tengerentúli profi ligák közül az amerikaifutballé az Indianapolis Colts operatív igazgatóját, Pete Wardot, a kosárlabdáé az Indiana Pacers direktorát, Rick Fusont, a jégkorongé pedig a Carolina Hurricanes csapatát irányító James P. Caint delegálta a tanácskozásra. Tőlük azt várják a pólósok, hogy mondják el: mitől élvezhetők, népszerűek, üzletileg prosperálók a sportágaik, s mit gondolnak, vajon a vízilabda miért pocsék szinte az összes mutatóban.
Ott lesznek a közép-amerikai városban a szponzorok, a sportszergyártók és a média képviselői is. Tanácsokat ad Giuseppe Muciacchio, a legismertebb „vizes” sportszergyártó cég vezérigazgatója; Jonty Perry a világ vezető marketingügynökségeként jegyzett Dentsutól; Peter Diamond, az NBC amerikai televíziótársaság igazgatója; Gianni Merlo, a Nemzet közi Sportújságíró Szövetség elnöke, és a sort még hosszan folytathatnánk. S persze megjelennek maguk a pólósok is. A sportági guruk közül a Nemzetközi Úszó Szövetség uruguayi elnöke, Julio Maglione, a szervezet román ügyvezetője,CornelMarcu lescu, a spanyol FINA-képviselő Manuel Ibern, az amerikai női válogatottal Londonban aranyérmet nyerő Adam Krikorian, az olasz férfiegyüttes szakvezetője, Alessandro Campagna és – természetesen – a csapatát sorozatban háromszor az olimpiai dobogó tetejére gardírozó Kemény Dénes is.
A ma már a magyar szövetség elnökeként tevékenykedő szakember úgy véli: muszáj a szabályváltoztatásokat és a marketingstratégiát illetően végre előrelépni, mert az eddigi próbálkozások nem hozták meg a kívánt eredményt. „A legfontosabb a közönség számára érthetőbbé tenni a sportágat. De egyáltalán nem mindegy, hogy elsősorban azokra vagyunk-e tekintettel, akik a helyszínen nézik az eseményt, vagy azokra, akik a tévéképernyők előtt ülnek. A Super Bowlt százezren látják a stadionban és milliárdok világszerte. Utóbbiakat jobban kiszolgálják a közvetítés során, számukra sokkal érthetőbb, mi miért történik a pályán, hiszen látják a lassításokat, azonnal, több szemszögből – tette közzé a szövetség honlapján Kemény, hozzátéve: – Előbb azt kellene tisztázni, mit is akarunk elérni, és csak azután kijelölni az odáig vezető utat.