Kerék a sztori

Majd harminc évvel ezelőtt, az 1987-es Magyar Nagydíj idején egy gumi játszotta a főszerepet. A futamon szinte végig vezető Nigel Mansell autójáról leesett az egyik kerék, emiatt feladta a versenyt a bajszos angol pilóta, aki az egyik szalagkorláton pityeregve kesergett a „majdnem győzelem” miatt.

Huszonhat év telt el azóta, ám úgy tetszik, sok minden nem változott: a Hungaroringen – amely már a széria versenynaptárában szereplő pályák egyik „nagy öregjének” számít – megszakítás nélkül esztendőről esztendőre megrendezik a futamot, és erős a gyanú, hogy miként 1987-ben, úgy most a hétvégén is a kerekek játsszák a főszerepet.

A szezon első felében ugyanis a túlságosan gyorsan kopó, megbízhatatlan abroncsok miatt kialakult cirkusz odáig vezetett, hogy évad közben módosítottak a gumikon. Az pedig nagy kérdés: mely csapatok és mely pilóták tudnak erre gyorsan, jól reagálni? Miután a változtatásokat a legutóbbi, a három héttel ezelőtti Német Nagydíjon vezették be, jó esély mutatkozik arra, hogy erre a kérdésre épp a Hungaroringen kapunk majd választ. Mindez pedig – amellett, hogy izgalmat, igazi versenyt hozhat – akár sorsdöntő is lehet, hiszen a sorozatban három vb-címig jutó Sebastian Vettel (Red Bull) előnye kezd tetemessé válni az összetettben, vagyis az üldözőknek, elsősorban a spanyol Fernando Alonsónak (Ferrari) és a finn Kimi Räikkönennek (Lotus) muszáj lenne Magyarországon „robbantani.”

Erre egyébként – legalábbis az előjelek alapján arra lehet következtetni – Räikkönennek van nagyobb sansza: egyfelől azért, mert vasárnapra hőséget jósolnak, ami kedvez a Lotusnak, másfelől pedig épp a pilóta mondta egy interjúban, hogy kicsit hazai pálya neki a mogyoródi, mivel honfitársai ide utaznak el a legszívesebben. Azaz a szurkolótáborán nem múlhat a siker...

Az viszont szinte biztosra vehető, hogy a tavalyi győztes, Lewis Hamilton most nem számít favoritnak: a 2012-ben még McLarent hajtó brit pilóta új csapata, a Mercedes ugyanis már előre magyarázza a bizonyítványát. A vezetés már jelezte: a prognosztizált forróságban elsősorban „az autóikkal kell küzdeniük.” Mindez persze csak spekulálás: az esélyekről pontosabb képet ma délelőtt, a Magyar Nagydíjat hivatalosan megnyitó, tíz órakor kezdődő első szabadedzésén kapunk.

Miközben a ringen a csapatok az első megméretésre készülődnek, addig a pályán kívül – mondhatni: menetrendszerűen – a hazai hatóságok próbálnak formába lendülni. A BKK sűrűbben közlekedteti a Mogyoródra tartó HÉV-járatokat, a fogyasztóvédelmi szervezetek pedig szigorú ellenőrzéseket ígérnek, egyebek mellett fiatalkorúak közreműködésével fogják ellenőrizni az alkohol- és dohánytermék értékesítését. A szigor nem tetszik indokolatlannak, hiszen tavaly a Magyar Nagydíjon az ellenőrzött vállalkozások 68 százalékánál bukkantak mulasztásra. Jelentjük továbbá: a rendőrség is készült. Ideiglenes, éjjel-nappal működő őrsöt nyitottak Mogyoródon, és járőrök sokaságát vezényelték a pályához, egyfelől közbiztonsági okokból, másfelől pedig a várhatóan óriási gépkocsiforgalom miatt.

Az ugyanis borítékolható: nézőből nem lesz hiány a ringen. Nem kis részben a kedvezményes jegyek miatt, a futamot már nem egészen 10 ezer forintért lehet a helyszínen megtekinteni, az elmúlt évekhez képest időarányosan 15 százalékkal jobban álltak a jegyeladással a hétvége előtt. Bár a nézőcsúcs aligha dől meg – egy más korszakban, más világban, még a rendszerváltás előtt bő 300 ezren fordultak meg a „szocialista” ringen a versenyhétvégén –, azért így sincs ok panaszra. Miután tavaly négy nap alatt 223 ezren tették tiszteletüket a ringen, az idén akár a negyedmilliós nézőszám sem kizárt.

Formában vannak: már csütörtökön rengeteg szurkoló volt a Hungaroringen
Formában vannak: már csütörtökön rengeteg szurkoló volt a Hungaroringen
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.