Vettel: egy kis hazai

Elmaradt az idén megszokottá vált káosz:a hagyományoktól eltérően nem voltak szétrobbanó gumik, de még egy árva defekt sem, így végül fel sem vetődött a veszélyes abroncsok miatt korábban meglebegtetett bojkott.

Ezzel szemben a hónapok óta tartó – mind abszurdabb, komikusabb és kockázatosabb szituációkat teremtő – gumiügyet lezáró, múlt heti szabály- és abroncsváltoztatások nyomán végre újra valódi autóversenyt hozott a Német Nagydíj, amelyet remek csatában Sebastian Vettel (Red Bull) nyert meg Kimi Räikkönen (Lotus) és Romain Grosjean (Lotus) előtt. A végeredmény annyiban meglepőnek tetszhet, hogy a szombati időmérőn még úgy tűnt, az előző futamokon mind jobb formába lendült Mercedes számít favoritnak. Lewis Hamilton feltűnően simán hozta – Vettel, Mark Webber (Red Bull), Raikkönen és Grosjean előtt – az első rajthelyet, ráadásul kollégája, Nico Rosberg is szélsebes volt, csupán egy elbaltázott csapatutasítás miatt kvalifikálta magát a középmezőnybe.

Ehhez képest a vasárnapi rajtra mintha két másik Mercedest küldtek volna a pályára: alighanem a Nürburgringre módosított abroncsok is szerepet játszottak abban, hogy Hamiltont lényegében Vettel és Webber nem is megelőzte, hanem csak kikerülte. A két Red Bull simán elhúzott a mezőnytől, s úgy tetszett, csupán Webber lehet veszélyes az élete első németországi F–1-győzelmére hajtó Vettelre. Az első kiállásnál azonban Webber esélyei elillantak: a kocsijának rosszul rögzített bal hátsó kereke lerepült a bokszutcában. A pilóta perceket vesztett, s ami ennél is rosszabb: az elszabadult gumi eltalált egy operatőrt, akit az első hírek szerint súlyos mellkasi és fejsérülésekkel szállítottak kórházba.

Eközben a pályán másfajta izgalmak akadtak: Fernando Alonso – a továbbra is gyengén teljesítő Ferrarival – körökön át egészen parádés csatát vívott Lewis Hamitonnal. Az ötödik helyért... A középmezőnyben pedig Sergio Perez (McLaren) látványos manőverei színesítették a versenyt. Említésre méltó az is: alighanem a Forma–1 történetében először kellett azért beküldeni a biztonsági autót, mert elgurult egy pilóta nélküli versenyautó… Márpedig épp ez történt a futam felénél: miután Jules Bianchi leparkolta a pálya szélére a lángok közepette lerobbant Marussiáját, a kocsi az enyhe lejtőn hátrafelé gurulni kezdett. Noha a „szellemautó” áthajtott a pályán, szerencsére nem okozott balesetet. Az új rajtot követően aztán az élen is „fokozódott” a helyzet: Vettelt mind jobban megközelítette a futam második felében óriási lendülettel futó két Lotus.

A németet előbb Grosjean, aztán a második helyre előrelépő Räikkönen támadta, ám végül egyikük sem járt sikerrel. A háromszoros világbajnok így régi adósságát tudta le azzal, hogy életében először hazai pályán is nyerni tudott. Az utolsó körök izgalmát jól jelzi, hogy az első helyet kitörő örömmel ünneplő Vettel a leintés után úgy fogalmazott: „Ha még egy körrel hosszabb a futam, akkor nem én vagyok az első.” Noha Vettel mindenekelőtt rég várt hazai győzelmének örült, azért alighanem az is megfordult a fejében a pezsgőlocsolás közben: a szezon felénél – nem mellékesen három héttel a következő futam, a Magyar Nagydíj előtt – már meglehetősen nagy, 34 pontos előnnyel vezet az összetett versenyben.

A Német Nagydíj végeredménye:

1. Sebastian Vettel (német, Red Bull), 2. Kimi Räikkönen (finn, Lotus), 3. Romain Gros jean (francia, Lotus), 4. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari), 5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes), 6. Jenson Button (brit, McLaren), 7. Mark Webber (ausztrál, Red Bull), 8. Sergio Perez (mexikói, McLaren), 9. Nico Rosberg (német, Mercedes), 10. Nico Hülkenberg (német, Sauber).

A vb-pontverseny állása:

1. Vettel 157, 2. Alonso 123, 3. Räikkönen 116, 4. Hamilton 99, 5. Webber 93.

Otthon, édes otthon... Vettel a dobogón
Otthon, édes otthon... Vettel a dobogón
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.