Megint szépen csengettek

Ha a válogatott előmenetele olyan lenne, amilyen az MLSZ-é a marketing területén, akkor – a végtelennek tetsző negyedszázados távollét ellenére – feltehetően senkinek nem fájna a feje a vb-szereplést illetően.

 A háttértevékenység ugyanis kétségkívül sikertörténet. Ennek fejezeteként tegnap a Magyar Telekom kötött támogatói megállapodást a labdarúgó-szövetséggel (mindenekelőtt a felnőtt nemzeti együttesre, de a korosztályos válogatottakra és egyáltalán: az amatőr és utánpótlásfutballra vonatkozóan is), a szerződés pedig – megerősített információnk szerint – százmilliós nagyságrendű. (Úgy tudjuk továbbá: a végösszeg az A válogatott eredményeitől is függ.)

Az MLSZ összes bevétele 2008-ban 2,6 milliárd, 2009-ben és 2010-ben 4,6-4,7milliárd, 2011-ben pedig már kilenc és fél milliárd forint volt; a nem csekély különbség az úgynevezett látványsportágak támogatóinak ötmilliárd forintra rúgó társaságiadó-kedvezményéből, valamint a televíziós jogdíjak jelentős emelkedéséből származik.

Az idei bevételi terv 14 milliárddal kalkulál, egyebek közt azért is, mert megszaporodtak vagy a korábbiaknál gálánsabbakká váltak a szövetség támogatói. A Groupama Biztosító például megtöbbszörözte azt az összeget, amellyel az MLSZ-t segíti. A további támogatók: az OTP Bank – amelynek elnök-vezérigazgatója a szövetség első embere, Csányi Sándor –, a Mol, az Adidas, a Coca-Cola, az Orangeways; e nemzetközi cégek közül korábban csak a sportszergyártó tartozott a támogatói körbe. Ezek összesen 500-600 millióval támogatják a szövetséget.

Az MLSZ a két évre szóló Telekom-egyezséget egyenesen „mérföldkőnek” nevezte. A két esztendőnél maradva: lenne tippünk egyéb mérföldkőre is 2014 kapcsán...

Szerződés előtt: Christopher Mattheisen és Csányi Sándor
Szerződés előtt: Christopher Mattheisen és Csányi Sándor
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.