Ez a beszéd, Vettel nyomja!
A brit pilóta történetesen esélyes a címre, hiszen az összetettben a második helyen áll Fernando Alonso (Ferrari) mögött, az utóbbi napokban mégsem az esélyekről, formájáról, autójáról kérdezték, hanem a jövőjéről. Arról például: marad-e a McLarennél? Hét versennyel a szezon vége előtt szinte minden az átigazolásokról szól. A kulcsfigura – a brit versenyző mellett – Felipe Massa. A brazil autós régóta nem találja formáját, emiatt sokan úgy vélik: a Ferrari nem hosszabbít vele szerződést. Az üresedés pedig alaposan megbolygatná a piacot.
Talán csak Hamiltont nem említették még reménybeli ferrarisként, róla ugyanis azt tartják, hogy esetleg a Mercedeshez igazol át Nico Rosberg vagy az év végén lejáró szerződése meghosszabbítását még mindig lebegtető Michael Schumacher helyére. Noha a rengeteg hír és álhír háttérbe szorítja a Szingapúri Nagydíjat, nemcsak „szöveg”, hanem autóverseny is lesz. A helyi idő szerint késő esti, villanyfényes futamon – az öt kilométer hosszú, Marina Bay-i városi pályán –alighanem elillan az élcsapatok kocsijai között lévő amúgy sem nagy differencia, azaz sokesélyes a verseny. A McLaren teljesítménye a szezon közepén azt mutatta, hogy a gyors és a lassú pályákon egyaránt megvan a kellő tempó.
A szingapúri futam 2010-es nyertese, Alonso már bizonyította az idén, hogy szinte mindenütt esélyes a Ferrarival. A Red Bullnál úgy érzik, „fekszik” a csapatnak a pálya, és bizakodnak a Lotusnál is, ütőképesebb autót ígérnek a már eddigi is várakozáson felül teljesítő, az összetettben harmadik helyen álló Kimi Räikkönennek. Az ígéretek közül – a pénteki szabadedzések alapján – a Red Bullé tetszik a leginkább megalapozottnak, az összetettben a negyedik helyen álló Sebastian Vettel volt ugyanis a leggyorsabb mindkét tréningen. Rá pedig már csak azért is érdemes figyelnie Alonsónak, mert német riválisa két évvel ezelőtt épp ezen a pályán kezdte meg a felzárkózást, hogy aztán a szezon végén első világbajnoki címét ünnepelje.