Repül a, repül a...

Ha más nem is, a mindig kiélezett versenyeket követelő F1–főnök, Bernie Ecclestone alighanem fizet egy italt a Lotus francia pilótájának, Romain Grosjeannak. Az ifjú versenyző ugyanis a Belga Nagydíj rajtját követően egyetlen kormánymozdulattal gondoskodott az eseménydús futamról, és arról, hogy a világbajnokság már amúgy is szoros összetett vetélkedője még izgalmasabbá váljon.

Történt ugyanis, hogy a nyolcadik helyről startoló francia a rajt utáni pillanatokban nekiment Lewis Hamilton (McLaren) kocsijának, amitől Lotusza megcsúszott, a levegőbe repült, majd tekegolyóként tarolta le az előtte lévőket a célegyenes végi kanyarban. Az élről induló Jenson Button (McLaren) még épp megúszta az ütközést, ám a kvalifikáción kiváló időt futó, második helyen álló Kamui Kobajasi (Sauber), Sergio Perez (Sauber) és a pontversenyt vezető Fernando Alonso (Ferrari) nem. A horrorisztikus balesetben senki nem sérült meg, ugyanakkor a történtek miatt nem csak a pályán változott meg gyökeresen a helyzet.

A listavezető Alonso kiesése előrevetítette, hogy jelentősen csökkenhet a spanyol pilóta – akkor még – negyvenpontos előnye az összetettben. Erre már csak azért is jó esély mutatkozott, mert a pontversenyben őt követő két pilóta, Mark Webber (Red Bull) és Sebastian Vettel (Red Bull) nem csupán kimaradt a rajtbalesetből, hanem sokat is profitált abból. A két Red Bull-versenyzőhöz hasonlóan a háromszázadik futamán startoló Schumacher (Mercedes) is jól használta ki a káoszt: a tizenharmadik helyről az ötödik pozícióba lépett előre.

A roncsderbire hajazó startot követően baleset már nem akadt, ám izgalom jócskán, igaz, csak a mindvégig magabiztosan vezető, utolérhetetlen Button mögött. A kétszeres világbajnok Vettel például elképesztő tempót diktált, sorra előzte riválisait, a tizedik helyről küzdötte fel magát másodiknak. Schumacher is gépészkedett, igaz, ő nem előzésből, hanem védekezésből tartott bemutatót: küzdött, hogy a verseny elején kiharcolt előkelő pozícióját valamiképp megvédje. Mercedese azonban túlságosan lassú volt, így végül a hetedik helyen zárta a futamot.

Nem volt maradéktalanul elégedett Kimi Räikkönen sem: harmadikként rajtolt és ebben a pozícióban is fejezte be a versenyt, győzelemre – bárhogy fogadkozott is csapata – megint nem volt esélye, ráadásul a futam közben még össze is veszett versenymérnökével. Amikor azt kérték tőle, hogy próbáljon kicsit gyorsabban hajtani, csupán annyit felelt a szűkszavú finn: „Akkor adjatok erősebb kocsit!”

Noha Alonso sokat veszített azzal, hogy huszonhárom verseny után megtört a pontszerzési szériája, azért van, amivel vigasztalhatja magát: például azzal, alakulhatott volna rosszabbul is végeredmény. Szerencséjére ugyanis a pontversenyben jókora lemaradásban lévő Button kapta a győzelemért járó 25 pontot, így valódi riválisai kevesebbett „hoztak rajta.” Alonso még mindig vezet, 24 pont az előnye, ráadásul egy hét múlva a „Ferrari-pályán”, Olaszországban jó esélye lesz a javításra.

Belga Nagydíj: 1. Jenson Button (brit, McLaren), 2. Sebastien Vettel (német, Red Bull), 3. Kimi Räikkönen (finn, Lotus ), 4. Nico Hülkenberg (német, Force India) 5. Felipe Massa (brazil, Ferrari), 6. Mark Webber (ausztrál, Red Bull), 7. Michael Schumacher (német, Mercedes), 8. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso), 9. Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso), 10. Paul Di Resta (brit, Force India).

A vb-pontverseny állása. Pilóták:

1. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 164 pont, 2. Vettel 140, 3. Webber 132, 4. Räikkönen 131, 5. Lewis Hamilton (brit, McLaren), 117, 6. Button 101. Konstruktőrök: 1. Red Bull 272, 2. McLaren 218, 3. Lotus 207, 4. Ferrari 199.

Légi közlekedés. Romain Grosjean mutatványa
Légi közlekedés. Romain Grosjean mutatványa
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.