Englishman in Mogyoród

– Mennyi a sima lángos?

– Egy ezres.

– Na ne vicceljen!

– Nem olyan sok az. Tavaly ezerkettő volt.

A büfés és a potenciális vásárló szóváltásában, bármilyen különös is, a vendéglátósnak kell igazat adnunk. Annak tükrében tényleg kifejezetten olcsónak számított az ezerforintos sima lángos, hogy kétezerötszázért adták az óriás hamburgert, kétezer-nyolcszázat kóstált egy gyros, mindezt pedig aranyáron mért sörrel (900 forint/liter) lehetett leöblíteni a Hungaroring lelátói mögé kitelepült büfékben. A Magyar Nagydíjra jegyet váltók – a tavalyinál többen, a négy nap alatt összesen 223 ezren voltak – viszonylag hamar konstatálhatták: tényleg méregdrága sport a Forma–1. Igaz, ezt sokan már eddig is tudták, ezért a drukkerek – a magyarok mellett főként németek, lengyelek, finnek – jó része olcsó sörrel telepakolt hűtőládákkal zarándokolt ki a Hungaroring huszonhetedik hétvégéjére.

A ringre már visszatérőkként érkezőknek nem csak a büfék árszínvonala – és persze a múlni nem akaró mogyoródi „zimmer frei” hangulat meg a magukat itt-ott továbbra is áruba bocsátó utcalányok látványa – miatt lehetett deja vu érzésük. Vasárnap délelőtt ugyanis – éppen úgy, ahogyan a tavalyi futam előtt – a tömött lelátókon és a bokszoknál egyaránt az volt a legfőbb beszédtéma: lesz-e eső a futamon?

A bizonytalanság nem volt indokolatlan,mivel péntek délután esőben tréningeztek a pilóták, szombaton viszont már ragyogó napsütésben hajtottak ki a ringre, hogy aztán vasárnap délelőtt azt tapasztalják: egyszer esik, mintha dézsából öntenék, negyedóra múltán pedig hét ágra süt a nap.

A szeszélyes idő miatt alighanem a brit Lewis Hamilton (McLaren) aggódott a legkevésbé, mivel a péntekiesős tréningen és a szombati, száraz pályán tartott kvalifikáción is ő volt a leggyorsabb. Úgy tetszett: a 2008-as világbajnoknak teljesen mindegy, milyen az idő, ő mindenképpen utolérhetetlen. Ezzel együtt nem Hamilton teljesítménye volt az igazi meglepetés az időmérőn.

Sokkal inkább Romain Grosjeané (Lotus), aki a második helyet szerezte meg a Hungaroring sajtószobájában dolgozó francia tudósítókolónia kitörő örömére. Az utóbbinál maradva: szemmel láthatóan egyetlen francia sem bánkódott különösebben amiatt, hogy az örök rivális németek pilótái nem szerepeltek valami fényesen: Sebastian Vettel (Red Bull) csak a harmadik időt autózta, a Mercedesek pedig lebőgtek, Nico Rosberg és Michael Schumacher is csak a középmezőny végére került.

„Rajtunk már csupán egy esős, kaotikus futam segítene” – latolgatta pontszerzési esélyeit utóbb a kvalifikáción leszereplő csapat hétszeres világbajnok pilótája. S akkor még maga sem gondolta, hogy lesz ez még sokkal, de sokkal rosszabb is. Mert a futam idején nemhogy esett volna, éppen ellenkezőleg: ragyogóan sütött a nap. Ráadásul Schumacher autója leállt, amikor a mezőny felsorakozott a rajtrácsra, emiatt újabb felvezető kört rendeltek el. S ha ez nem lett volna elég, a német túl gyorsan hajtott ki a bokszból, miután beindították a kocsiját, ezért áthajtásos büntetést kapott.

Amúgy Schumacher kálváriája mindenekelőtt azért érdekes, mert – és ez sokat elárul a futamról – talán a verseny legizgalmasabb története volt. Már a rajt is szokatlanul bonyodalommentesen alakult: simán abszolválta az első kanyart a mezőny, az élen pedig csak annyi változás történt, hogy Jenson Button (McLaren) – megelőzve Vettelt – feljött a harmadik helyre. Aztán hosszú körökön át olyannyira nem történt semmi, hogy a német tudósítók a „bárcsak esne!” sóhajtozásokkal ütötték el az időt, a Hungaroring főépületének egyik technikai helyiségében pedig inkább az olimpiai közvetítést keresték a tévében.

Végül a második bokszkiállások hoztak, ha izgalmakat nem is, legalább néhány helycserét. A mind nagyobb tempót diktáló Kimi Räikkönen (Lotus) például sokat nyert azzal, hogy a riválisokhoz képest később váltott gumikat, így kiállása után Hamilton mögé, a második helyre ugrott előre. Igaz, a pályára visszatérve kis híján összeütközött csapattársával, s a harmadik helyre szorította vissza Grosjeant. A verseny utolsó tíz körében Räikkönen mind közelebb került Hamiltonhoz, de megelőzni nem tudta, mint ahogy Vettel is hiába vette üldözőbe Grosjeant.

Noha Fernando Alonso csak ötödik lett az eseménytelen Magyar Nagydíjon, továbbra is vezeti az összetett pontversenyt, sőt –mivel riválisai újra „keresztbe verték” egymást – még növelte is előnyét a második helyen álló Mark Webber (Red Bull) előtt. Bár Hamilton a mogyoródi első, Alonso teljesítménye sem lebecsülendő: nem ő győzött, mégis nyert.

Magyar Nagydíj: 1. Lewis Hamilton (brit, McLaren), 2. Räikkönen (finn, Lotus), 3. Grosjean (francia, Lotus), 4. Vettel (német, Red Bull), 5. Alonso (spanyol, Ferrari), 6. Button (brit, McLaren), 7. Bruno Senna (brazil, Williams), 8. Webber (ausztrál, Red Bull), 9. Massa (brazil, Ferrari), 10. Rosberg (német, Mercedes).

A vb-pontverseny állása. Pilóták: 1. Alonso 164, 2. Webber 124, 3. Vettel 122, 4. Hamilton 117, 5. Räikkönen 116. Konstruktőrök: 1. Red Bull 246, 2. McLaren 193, 3. Lotus 192, 4. Ferrari 189.

Hamilton: „Brit Nagydíj” a Hungaroringen
Hamilton: „Brit Nagydíj” a Hungaroringen
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.