Falu az ismeretlenben?

Másfél héttel a londoni olimpia ünnepélyes megnyitója előtt minden szem Európa legnagyobb repülőterére, a Heathrow-ra, s négy működő termináljára szegeződött. Az első ötkarikás küldöttségek érkezésének s az iskolai szünet kezdetének köszönhetően a légikikötő mindkét irányt figyelembe véve megjavította saját, 2011 júliusában beállított 233 562-es rekordját, s 236 955 utast szolgált ki. (A „normális” átlagos forgalom napi 190 ezer fő.)

A csúcsforgalomban helytállt a határrendészet: az ígéreteknek és a reményeknek megfelelően nem alakultak ki a kora tavasszal nemzetközi felháborodást keltett végeláthatatlan sorok. Az első néhány ezer vendéget az újságírókon, az önkénteseken és a rendőrökön kívül rengeteg spontán érdeklődő várta a kapuknál.

Nem borította a papírformát a Heathrow-ról a városközpontba vezető M4–A4-es autópálya, amelyen hatalmas forgalmi dugó alakult ki. Hétfőn ezen a szakaszon mutatkozott be a Londonban és környékén 169,6 kilométer hosszúságban kialakított ötkarikás autóút első, 5,6 kilométeres szakasza, amelyet csupán az „olimpiai” járművek használhatnak. Az „illetéktelen betolakodók” a szokásos büntetést jóval meghaladó, 130 fontos (47 700 forintos) pénzbírságra számíthatnak. A szervezők abban bíznak, hogy csupán a „gyermekbetegség” kategóriájába tartozik annak az amerikai atlétákat szállító autóbusznak a kálváriája, amely eltévedt, és négy óra alatt tette meg az olimpiai faluba vezető utat.

Egyébiránt az Olympic Village 16 ezer sportoló és sportvezető befogadására alkalmas, s készen áll a vendégek fogadására. Éppúgy, mint a doppingellenőrök, akik hétfőtől a 10 500 versenyző bármelyikének ajtaján bekopoghatnak, s mintát kérhetnek. A Locog, az olimpiai szervezőbizottság a GlaxoSmithKline gyógyszeripari óriással és a londoni King’s College egyetemmel együttműködve szeptember 9-ig, a paralimpia végéig napi huszonnégy órában működteti laboratóriumát.

Továbbra sem megnyugtatóak viszont a biztonsággal kapcsolatos hírek. Kedden a westminsteri parlament belpolitikai bizottsága előtt ad számot a kialakult helyzetről a G4S vállalat vezérigazgatója, Nick Buckles. Mint arról az elmúlt napokban többször is beszámoltunk, a piacvezető cég nem tudja kiállítani a szervezőbizottság által kötött szerződésben rögzített számú őrző-védőt, így a kormány az utolsó pillanatban 3500 katonát, főként a haditengerészet tagjait vezényelte az olimpiai helyszínekre. Megeshet, hogy a hiány még nagyobb, és a hadseregtől újabb erőket kell civil területre átcsoportosítani, megakadályozva az államkincstárnak közel 9 milliárd fontjába kerülő olimpiai játékok rendjének megzavarását.

A közösségi közlekedés zavartalanságát tegnap még nem befolyásolta az olimpiai helyszínekre haladó tömeg. A londoniaknak azonban utazásaik során akár egy nap többször is végig kell hallgatniuk a metróállomások hangosbemondóin keresztül Boris Johnson, a különc főpolgármester üzenetét. Az utazókat – közvetlenre vett hangon – „embereknek” nevező elöljáró arra figyelmeztet, hogy az „utóbbi fél évszázad legnagyobb szabású londoni eseményére napi egymillió vendéget várnak, és ez óriási nyomást helyez a közlekedési hálózatra”. Johnson azt javasolja, hogy a látogatók semmit ne bízzanak a véletlenre, és utazásukat előre tervezzék meg a www.getaheadofthegames.com portál segítségével.

Kilépő belépők: az orosz vitorlázócsapat érkezik Londonba
Kilépő belépők: az orosz vitorlázócsapat érkezik Londonba
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.