Tortúraautó
A BMW-vel versenyző Michelisz Norbert ugyanis parádés teljesítményt nyújtott az időmérőn: megszerezte vb-karrierje első kvalifikációgyőzelmét. Ez pedig előrevetítette: a vasárnapi első futamon elérhető a siker.
Csakhogy – mint már oly sokszor – elpártolt a szerencse a Zengő Motorsport pilótájától. Michelisz az élről indulva megtartotta vezető pozícióját, ám a mögötte érkező, Seatot hajtó Gabriele Tarquini az egyik előzési kísérleténél túl erőszakos volt, „elfékezte” magát, és meglökte Michelisz kocsiját. A kisodródó magyar versenyzőt pedig ketten is megelőzték. S még csak ezután érkezett a chevroletes Yvan Muller, aki egyszerűen kilökte Micheliszt. Muller megmozdulását áthajtásos büntetéssel torolták meg a versenybírók, ám ez csekély vigasz volt a magyar pilóta számára, mivel csak a nyolcadik helyre ért vissza a pályára.
Ekkorra azonban – mint azt a futam után lapunknak elmondta – „kicsit elgurult a gyógyszere”: elképesztő tempót diktálva, a verseny leggyorsabb körét megfutva két helyet javított, így a történtek tükrében kisebb győzelemmel ér fel, hogy hatodikként intették le. A második futamon – a fordított rajtsorrend miatt – Michelisz „hátulról” kezdte a versenyt, s több előzés után még egy hatodik helyezést szerzett. Csapattársa, Wéber Gábor az első futamon – amelyet Tarquini nyert – tizedik lett, a Robert Huff győzelmével zárult második versenyen pedig kiesett.
Noha Michelisznek lett volna miért keseregnie, a verseny után már a rá jellemző visszafogottsággal értékelt: „Tarquini elnézést kért, Mullert megbüntették a lökdösődésért, azt pedig tudomásul kell venni, hogy ez is benne van a versenyzésben – mondta józanul. – A leginkább azbosszant, hogy a csapat nagy munkát végzett, a kocsi tökéletes volt, mégsem jött az igazi eredmény. Annyiban viszont nincs ok panaszra: megvan az első pole-om, az összetettben előreléptem a nyolcadik helyre, s már a következő hét végén, a Hungaroringen lesz lehetőségem javítani.”